به گزارش اکوایران، شرکت چینی «گلدویند» (Goldwind) که در زمینه ساخت توربین‌های بادی فعالیت دارد، مدعی شده که بزرگترین توربین بادی تجاری موجود در جهان را تنها در 24 ساعت نصب کرده است.

به نوشته آی‌ای، این توربین بادی که با نام (GWH252-16MW) شناخته می‌شود، دارای توانی معادل 16 مگاوات است.

هم‌اکنون در این صنعت، ساخت توربین‎‌‌های بزرگتر در اولویت قرار دارد، بویژه برای تأسیسات دریایی که امکان استفاده بیشتر از انرژی باد و تبدیل آن به برق فراهم است. دستاورد گلدویند در نصب بسیار سریع این توربین به عنوان یک پیشرفت مثبت برای صنعت توربین‌های بادی فراساحلی در نظر گرفته می‌شود که نشان می‌دهد این اتفاق می‌تواند به استقرار و نهایی شدن سریع‌تر پروژه‌های بادی منجر شود.

نصب توربین‌های بادی در دریا چالش‌هایی را به همراه دارد، اما دستاورد شرکت گلدویند نشان می‌دهد که این کار می‌تواند به‌طور موثری انجام شود. این موفقیت در حالی رخ داده که شرکت یادشده پیش‌تر در ماه سپتامبر موفقیت مشابهی با یک توربین 14/3 مگاواتی کسب کرده بود.

در حالیکه اطلاعیه اخیر فاقد جزئیات خاص، مانند محل نصب یا روش‌های مورد استفاده است، بر پتانسیل کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز با نصب سریع‌تر تأکید دارد. توانایی نصب سریع توربین‌های بزرگتر برای صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار مهم است و امکان استقرار کارآمدتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر پروژه‌های بادی را فراهم می‌کند.

تلاش‌های گلدویند با روند گسترده‌تر این صنعت که در آن شرکت‌ها، بویژه در چین، برای ساخت توربین‌های بادی بزرگتر و قوی‌تر با یکدیگر رقابت می‌کنند، همسو است.

توربین بادی ۱۶ مگاواتی گلدویند در اوایل ماه سپتامبر با تولید ۳۸۴/1 مگاوات ساعت انرژی در عرض ۲۴ ساعت، ‌رکورد دیگری را به نام خود ثبت کرده بود. این خروجی که تنها متعلق به یک توربین است، برای تأمین انرژی ۱۷۰ هزار خانه کافی است.

یک توربین ۱۶ مگاواتی دارای چرخانه‌ای با قطر ۲۵۲ متر است و پره‌های آن مساحتی معادل ۵۰ هزار متر مربع دارند.