به گزارش اکوایران، دانشمندان آمریکایی اعلام کردند تحقیقات آن‌ها درباره روشی به نام «مولکول‌های ارتعاشی» باعث شده که آن‌ها بتوانند 99 درصد از سلول‌های مِلانوما‌ - نوعی سرطان پوست - را از بین ببرند.

به نوشته یورونیوز، محققان با ایجاد ارتعاش در مولکول‌ها با استفاده از نور مادون قرمز دریافتند که این روش برای از بین بردن سلول‌های ملانوما و از بین رفتن غشای سلول‌های سرطانی، موثر است.

طبق اعلام محقق اصلی این پژوهش، ارتعاش ایجادشده توسط نور مادون قرمز می‌تواند سلول سرطانی را نابود کند، اما از آنجایی که نتایج موفقیت‌آمیز این روش، تنها روی موش‌ها آزمایش‌شده، در حال حاضر امکان استفاده آن روی انسان فراهم نیست.

برای اینکه این روش درمانی برای انسان تأیید شود، نیاز به انجام آزمایش‌های بالینی وجود دارد تا نگرانی‌ها درباره عوارض جانبی آن برطرف شود. محققان امیدوارند با استفاده از این روش به مقاومت سلول‌های سرطانی در مقابل داروهایی شیمایی موجود که درمان ملانوما را با دشواری همراه کرده، پایان دهند.

دکتر «نیشارنتی دوگان» که در این مطالعه شرکت نداشته، به یورونیوز اعلام کرده: «یک چالش بزرگ در تحقیقات سرطان، طراحی داروهایی است که سلول‌های سرطانی به آن‌ها مقاوم نشوند. این مطالعه امکان استفاده از نور مادون قرمز را برای تحریک مولکول‌های خاص برای ارتعاش و کشتن سلول‌ها، افزایش می‌دهد؛ درمانی که بعید است سلول‌های سرطانی بتوانند در برابر آن مقاومت کنند. این ایده می‌تواند منجر به توسعه روش‌های جدیدی برای درمان برخی از انواع سرطان شود.»