به گزارش اکوایران، شرکت چینی شیائومی در روز سه‌شنبه (22 اسفند) اعلام کرد این شرکت تحویل نخستین خودروهای الکتریکی خود از مدل «اس‌یو 7» ( SU7) را در ماه جاری میلادی انجام خواهد داد.

براساس گزارش رویترز، این شرکت سازنده تلفن‌های همراه هوشمند که از این نظر پنجمین شرکت بزرگ چین است،‌ اعلام کرد که 59 نمایندگی این شرکت در 29 شهر سراسر چین، آماده دریافت سفارشات هستند. با اعلام این خبر، سهام شرکت شیائومی با رشد 7 درصدی همراه شد.

فروش خودروهای الکتریکی چین در ماه‌های ژانویه و فوریه 18 درصد رشد داشت. در سال جاری میلادی، کاهش قیمت خودروهای الکتریکی در چین شدت بیشتری پیدا کرده و شرکت بی‌وای‌دی در این زمینه پیشتاز بوده تا بتواند در بحبوحه تقاضای ضعیف داخلی، مشتریان بیشتری را جذب کند.

در مراسم رونمایی از خودروی سِدان شرکت شیائومی در ماه دسامبر، «لی جون» - مدیر اجرایی این شرکت - اعلام کرد شیائومی قصد دارد به پنج شرکت برتر جهان در زمینه ساخت خودرو تبدیل شود.

به گفته مدیر اجرایی شیائومی، فناوری موتور خودروی اس‌یو 7 باعث می‌شود شتاب این خودرو از خودروهای الکتریکی پورشه و تسلا بیشتر باشد.

تحلیل‌گران معتقدند سیستم اجرایی مشترک خودروی شیائومی با تلفن‌های همراه هوشمند این شرکت و دیگر وسایل الکتریکی آن باعث می‌شود این خودرو برای مشتریان جذاب‌تر باشد. شیائومی متعهد شده طی یک دهه آینده 10 میلیارد دلار در ساخت خودرو سرمایه‌گذاری کند.