به گزارش اکوایران،‌ شرکت مایکروسافت در روز پنجشنبه (13 اردیبهشت) اعلام کرد که طی چهار سال آینده، 2/2 میلیارد دلار در مالزی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به نوشته رویترز، این سرمایه‌گذاری برای گسترش خدمات مربوط به هوش مصنوعی و رایانش ابری خواهد بود. این اقدام، تازه‌ترین تلاش مایکروسافت برای معرفی و ارتقای فناوری هوش مصنوعی مولد خود در سطح قاره آسیا است.

این اقدام که بالاترین سطح سرمایه‌گذاری مایکروسافت در مالزی در 32 سال اخیر است، شامل ساخت زیرساخت‌های رایانش ابری و هوش مصنوعی می‌شود که فرصت‌های مربوط به تخصص یافتن در این حوزه‌ها را برای 200 هزار نفر فراهم خواهد کرد. این اتفاق همچنین به شرکت‌های داخلی مالزی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، کمک خواهد کرد.

«ساتیا نادلا» - مدیرعامل اجرایی شرکت مایکروسافت - در جریان بازدید خود از کوالالامپور، پایتخت مالزی، اعلام کرد: «می‌خواهیم از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که دارای زیرساخت‌هایی در سطح کلاس جهانی در مالزی هستیم تا هر سازمان و استارتاپی بتواند از آن منفعت ببرد.»

این شرکت مطرح آمریکایی همچنین با دولت مالزی برای تأسیس یک مرکز ملی هوش مصنوعی همکاری خواهد کرد و به تقویت توانمندی‌های مالزی در زمینه امنیت سایبری خواهد پرداخت.

«انور ابراهیم» - نخست‌وزیر مالزی - که در روز پنجشنبه با مدیرعامل اجرایی مایکروسافت دیدار کرد، گفته است که این سرمایه‌گذاری از تلاش‌های مالزی برای توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی حمایت می‌کند.

مایکروسافت در تلاش است حمایت خود برای گسترش هوش مصنوعی در سراسر جهان را افزایش دهد. این شرکت به‌تازگی نیز از یک سرمایه‌گذاری 1/7 میلیارد دلاری در اندونزی خبر داده و اعلام کرده است نخستین مرکز داده منطقه‌ای خود را در تایلند افتتاح می‌کند.