به گزارش اکوایران، «اسمارتی پلنتس» (Smarty Plants) نام یک گجت است که هدف از تولید آن جلوگیری از مرگ میلیون‌ها گیاه خانگی در سراسر جهان است.

به نوشته نیواطلس، حس‌گرهای هوشمند این گجت که برای گیاهان خانگی طراحی شده، نور، رطوبت و دما به همراه رطوبت و مواد مغذی خاک را مورد بررسی قرار می‌دهد. گجت اسمارتی پلنتس اطلاعات یادشده را به یک اپلیکیشن مخصوص که در گوشی‌های هوشمند قابل نصب است، ارسال می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود تمام حدس و گمان‌ها درباره سلامت و نیازمندی‌های گیاه برطرف و سلامت گیاه خانگی تضمین شود.

«بن بیوِرز» - بنیان‌گذار و مدیر اسمارتی پلنتس - اعلام کرده: «این سیستم هوشمند به 48 درصد از صاحبان گیاه‌های خانگی که طی 18 سال گذشته باعث مرگ دست‌کم 5 گیاه شده‌اند،‌ کمک می‌کند. هیچ قضاوتی درباره این افراد وجود ندارد، چراکه ما می‌دانیم به دست آوردن این اطلاعات بسیار دشوار است.»

او افزود: «ما می‌خواهیم شما بدون استرس از گیاهان خود لذت ببرید و با فناوری ما می‌توانیم مطمئن شویم که از آن‌ها مراقبت می‌شود.»

آقای بیورز که دارای پیشینه زیست‌شناسی و فناوری است، همسر خود را به عنوان یک قاتل سریالی گیاهان خانگی معرفی می‌کند.

عکس داخلی

گجت اسمارتی پلنتس که وظیفه نظارت بر گیاه را بر عهده دارد.

این استارتاپ مستقر در لندن به‌سرعت مخاطبان زیادی پیدا کرده است و بیش از 10 برابر هدف معیار خود یعنی 5 هزار پوند، جمع‌آوری کرده است. این کمپین ظرف چهار روز بیش از 500 پشتیبان جذب کرد که نشان می‌دهد افراد زیادی خواهان گیاهان شاد هستند.

اما این اپلیکیشن بیش از فراهم آوردن اطلاعاتی مانند آب دادن بیش از اندازه به گیاه یا نبود نور کافی، به صاحبان گیاه خانگی کمک می‌کند؛ این حس‌گر می‌تواند اتاق را مورد بررسی قرار دهد و براساس اطلاعاتی که به دست می‌آورد، گیاهانی که بیش از همه با محیط اتاق سازگاری دارند را به مخاطب معرفی می‌کند.

اسمارتی ‌پلنتس همچنین سابقه‌ای از مشکلات هر گیاه را نگه می‌دارد و به شما امکان می‌دهد تا رشد آن‌ها را از طریق تحلیل تصویر هوش مصنوعی ردیابی کنید. این اپلیکیشن برای نیازهای خاص هر گیاه نیز شخصی‌سازی شده است و طیف گسترده‌ای از گیاهان آپارتمانی، از ساکولنت‌ها تا سرخس‌ها را که نگهداری از آن‌ها در داخل خانه دشوار است، پوشش می‌دهد.

این اپلیکیشن همچنین به شما امکان می‌دهد تا گیاهان خود را نام‌گذاری کنید، بنابراین می‌توانید به جای اینکه نیاز داشته باشید نام گونه‌ها را به خاطر داشته باشید، فقط کافیست که بپرسید «حال دِیو یا شِرلی چطور است؟». همچنین به‌طور مثال، اعلان‌هایی مانند «دِیو به آب نیاز دارد» دریافت خواهید کرد.

عکس داخلی 2

این دستگاه فقط شدت نور را اندازه گیری نمی‌کند، بلکه طیف نور را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد تا فتوسنتز را به حداکثر برساند.

گجت یادشده با باتری قابل شارژ کار می‌کند که قبل از نیاز به شارژ حدود شش ماه عمر مفید دارد و اپلیکیشن آن با اندروید و iOS سازگار است.

تنها کاری که اسمارتی ‌پلنتس به نظر می‌رسد قادر به انجام آن نیست، محافظت از گیاهان خانگی در برابر حیوانات خانگی گرسنه است.