با وجود تلاش‌های قبلی برای تولید گوشی تلفن همراه در داخل کشور، امروز شاهد رویکرد جدیدی هستیم. به گفته محمدامین احمدلو، قائم مقام ستاد اقتصاد دیجیتال، برنامه‌ریزی برای تولید ۲ تا ۳ مدل گوشی با استفاده از روش ODM در دستور کار قرار گرفته است. این روش که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد طراحی محصول را به شرکت‌های خارجی واگذار کنند، می‌تواند به کاهش ارزبری و ورود گوشی‌های با کیفیت‌تر به بازار کمک کند.

به گفته قائم مقام ستاد اقتصاد دیجیتال، تلفن همراه جزء سه یا چهار محصول اول کشور از نظر ارزبری قرار دارد و با استفاده از روش ODM در تولید گوشی‌های هوشمند، می‌توانیم حدود ۳ تا ۴ درصد در میزان ارزبری صرفه‌جویی کنیم.

احمدلو می‌گوید: روش ODM روشی مرسوم در دنیا است و برندها‌ی میان رده که نیاز به تکنولوژی بالای ندارند با این روش تولید و در بازار جهانی عرضه می‌شوند. بطوریکه به گفته احمدلو در برخی از مواقع شاهد آن هستیم که برندهای صاحب نام در دنیا در یک واحد تولیدی و در خطوط مختلف در حال تولید هستند.

یکی از کارشناسان این ستاد خاطرنشان کرد که در مدل کسب‌وکار امروزی، مفهوم «تولیدکننده ۱۰۰ درصدی» معنایی ندارد. همه شرکت‌ها در یک زنجیره ارزش جهانی مشارکت می‌کنند و هر کدام بخشی از ارزش افزوده محصول نهایی را ایجاد می‌کنند.