به گزارش اکوایران، بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی جهان با توان 26 مگاوات به‌تازگی در استان فوجیان چین رونمایی شد. این توربین که به‌طور کامل توسط چین طراحی و ساخته شده است، نمادی از یک دستاورد بزرگ در توسعه انرژی سبز این کشور محسوب می‌شود.

به نوشته اِو ویند، این توربین بادی دریایی 26 مگاواتی دارای ابعاد قابل توجهی است. ارتفاع توپی این توربین، 185 متر است که معادل یک ساختمان 63 طبقه است. قطر چرخ پره‌های این توربین بیش از 319 متر است که آن را از نظر ظرفیت و اندازه، بزرگ‌ترین توربین جهان می‌سازد. یکی از دستاوردهای کلیدی این پروژه، طراحی و تولید کاملا بومی است.

وانگ جون، معاون مدیر کل شرکت دونگ‌فانگ الکتریک، تولیدکننده این توربین، گفت: «ما توانستیم مشکل وابستگی به واردات بلبرینگ‌ها برای سیستم‌های محرک مستقیم را حل کنیم و به استقلال کامل در کنترل سیستم بلبرینگ‌ها و قطعات پشتیبانی آن‌ها دست یابیم. از نظر مشخصات فنی، کارایی و قابلیت اطمینان، ما در خط مقدم جهان قرار داریم.»

این توربین برای مناطق دریایی با سرعت باد متوسط ​​تا بالا طراحی شده است و با سرعت باد 10 متر در ثانیه، یک واحد از این توربین می‌تواند سالانه 100 میلیون کیلووات ساعت انرژی پاک تولید کند.

این توربین با کارایی بالا قادر است برق 55 هزار خانوار را در طول یک سال تأمین کند، از مصرف بیش از 30 هزار تن زغال‌سنگ جلوگیری کند و بیش از 80 هزار تن دی‌اکسید کربن را کاهش دهد.

وانگ اضافه کرد: «در یک پروژه بادی دریایی 500 مگاواتی، استفاده از توربین 26 مگاواتی نسبت به توربین 18 مگاواتی، تعداد کل توربین‌ها را بیش از 30 درصد کاهش داده و هزینه هر کیلووات ساعت را بیش از 10 درصد کاهش می‌دهد.»