سایپایی ها در آخرین فروش فوق العاده خود 5 محصول تیبا صندوقدار، تیبا 2، کوییک R، ساینا و وانت پراید را عرضه کردند. در میان محصولات یاد شده ساینا و تیبا صندوقدار به واسطه بیشترین فاصله قیمت میان کارخانه و بازار بیشترین سود را نصیب برندگان خود می کنند این در حالیست که منتخبان کوییک R و وانت پراید سود چندانی از برنده شدن این خودروها به دست نمی آورند.

خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص در مجموع پنج هزار دستگاه از محصولات یاد شده را در این طرح فروش عرضه کردند. اما وضعیت عرضه محصولات یاد شده به چه صورت بود؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط این خودروساز تیبا صندوقدار و کوییک R هر یک با 500 دستگاه در بیستمین فروش فوق العاده این خودروساز حاضر بودند. غول نارنجی جاده مخصوص برای هر یک از دو محصول ساینا و وانت پراید ظرفیت هزار دستگاهی را در این فروش فوق العاده پیش بینی کرد. بیشترین عرضه نیز در بیستمین فروش فوق العاده سایپا به تیبا 2 اختصاص داشت. سایپایی ها دو هزار دستگاه از این محصول پر طرفدار را آخرین فروش فوق العاده خود عرضه کردند.

بررسی تعداد متقاضیان در این فروش فوق العاده نشان می دهد در مجموع بیش از 658 هزار و 500 نفر در این طرح فروش نام نویسی کردند. با توجه به عرضه پنج هزار دستگاهی در بیستمین فروش فوق العاده سایپا به ازای هر 132 نفر یک نفر این شانس را داشت تا بتواند یکی از خودروهای عرضه شده را در اختیار بگیرد. در میان محصولات عرضه شده در این طرح فروش تیبا 2 بیشترین متقاضی را داشت و بیش از 255 هزار و 400 نفر برای در اختیار گرفتن این خودرو صف کشیدند. وانت پراید نیز با حدود 6 هزار نفر کمترین تعداد متقاضی را به خود دید.

بعد از تیبا 2، ساینا با حدود 212 هزار و 300 نفر در جایگاه دوم جدول تقاضا قرار گرفت. تیبا صندوقدار با بیش از 136 هزار و 850 نفر جایگاه سوم را به خود اختصاص داد و کوییک نیز 47 هزار و 900 نفر چهارم شد.

اما مقایسه قیمتی میان قیمت خودروهای عرضه شده در طرح فروش فوق العاده با قیمت بازاری آنها نشان می دهد متقاضیان چنانچه بتوانند از مسیر این طرح فروش سایپا، ساینا را در اختیار بگیرند،  سودی حول و حوش 72 میلیون تومان را به حساب خود واریز کرده اند. تیبا صندوقدار نیز بعد از ساینا در جایگاه دوم جدول سوددهی قرار دارد. فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار تیبا صندوقدار حدود 62 میلیون تومان برآورد می شود. منتخبان تیبا 2 نیز اگر بتوانند این خودرو را به جای بازار از کارخانه خریداری کنند حدود 60 میلیون تومان کمتر پول پرداخت می کنند. در حالیکه ساینا، تیبا صندوقدار و تیبا 2 سود مناسبی را به حساب منتخبان واریز می کند اما شاهد هستیم که دو محصول دیگر عرضه شده در این فروش فوق العاده یعنی کوییک R و وانت پراید سود چندانی را نصیب منتخبان خود نمی کنند. افرادی که وانت پراید را در این فروش فوق العاده برنده شوند حدود 19 میلیون تومان سود می کنند و برندگان کوییک R نیز برای در اختیار گرفتن این خودرو از مسیر کارخانه به نسبت بازار حول و حوش 22 میلیون تومان پول کمتری پرداخت می کنند.