در شرایطی که شیوع سویه جدید ویروس کرونا و تامین ریزتراشه های الکتریکی بلای جان خودروسازان شده و هر روز اخباری در ارتباط با کاهش تیراژ تولید خودرو در فضای بین المللی شنیده می شود وقوع اتفاق هایی مانند آتش سوزی نیز بیش از پیش خودروسازان جهانی را نقره  داغ می کند.

در آخرین دست از این اتفاق ها یک کشتی باری بسیار بزرگ که هزاران خودروی لوکس از جمله حدود 1100 دستگاه پورشه و تعدادی بنتلی را حمل می‌کرد، در نزدیکی یک جزیره در آب‌های پرتغال در اقیانوس اطلس دچار آتش سوزی شد.

آن طور که تسنیم به نقل از شبکه خبری USA TODAY گزارش داده است، این کشتی در تاریخ 10 فوریه از بندر اِمدن Emden آلمان حرکت کرده بود و قرار بود روز چهارشنبه قبل از وقوع آتش سوزی به منطقه دیویسویل آمریکا در ایالت رود آیلند برسد اما این کشتی دچار سانحه شد و نتوانست سفر خود را به پایان برساند. بر اساس اخبار منتشر شده تمام خودروهایی که توسط این کشتی حمل می شد در آتش سوخت اما 22 خدمه این کشتی از طریق یک هلیکوپتر به سلامت از کشتی که در حال سوختن بود، خارج شدند.

در شرایطی که از تعداد خودروهای موجود در این کشتی اطلاع دقیقی در دست نیست با این حال، وب سایت خودروسازی The Drive تخمین زده که این کشتی باری علاوه بر 1100 دستگاه پورشه حامل حدود سه هزار دستگاه خودرو از گروه فولکس واگن، از جمله 189 بنتلی و تعداد نامعلومی آئودی بوده است.

سخنگوی نمایندگی شرکت پورشه در آمریکای شمالی در پاسخ به نیویورک تایمز تایید کرد که 1100 خودروی این شرکت در این کشتی بوده است.

این مقام مسئول پورشه همچنین گفت: کسانی که نگران خودروهای خود هستند باید با فروشنده خود تماس بگیرند.

در بیانیه این خودروساز آلمانی آمده است: نگرانی فوری ما از اینکه 22 خدمه کشتی تجاری "فلیسیتی ایس" در سلامت کامل به سر می‌برند، برطرف شده است.