از میان 14 خودرو پرتیراژ ایران خودرو و سایپا از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه «پژو 206 صندوقدار» با افزایش 83 میلیون تومانی رکورد رشد قیمت را شکست.
به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده آن است که در این مدت هر چند «پژو 206 صندوقدار» با افزایش 83 میلیون تومانی بیشتری رشد قیمت را به خود اختصاص داد، اما «تیبا صندوقدار» به لحاظ درصدی با 50.4 رشد بیشترین افزایش را از آن خود کرد.

براساس رصد بازار خودرو می توان گفت قیمت «پژو 206 صندوقدار» در ابتدای فرودین سال جاری برابر با 242 میلیون تومان بود که با رسیدن به پایان سال این خودرو نیز در بازار 325 میلیون تومانی شد. در سال 1400 افزایش مقداری این خودرو برابر با 83 میلیون تومان بوده اما به لحاظ درصدی رشدی 34.3 درصدی داشته است.

اما در میان پرتیراژها کدام خودرو کمترین رشد قیمت را داشته است؟ ارزیابی بازار نشان می دهد در مدت زمان مورد بررسی «کوییکR» کمترین افزایش قیمت را داشت. براساس مشاهدات بازار می توان گفت این خودرو در این مدت با افزایش 50 میلیونی در بازار 199 میلیون تومان قیمت گذاری شد این در حالی است که در ابتدای سال جاری قیمت این خودرو برابر با 149 میلیون تومان بوده است. به لحاظ درصدی نیز این خودرو رشدی 33.5 درصدی را ثبت کرده است. 

 
 

 ارزیابی ها از رشد 50 میلیونی ساینا نیز در این مدت حکایت دارد. با این شرایط قیمت ساینا در بازار از 145 میلیون تومان در ابتدای سال جاری به 195 میلیون تومان رسید.

سالانه ایران و سایپا