سازمان اموال تملیکی سه خودروی آمریکایی را زیر پِرس فرستاد. مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درباره انهام سه خودروی آمریکایی گفت هنگامی که خودرویی امکان فروش در داخل و یا فروش به شرط صادرات را نداشته باشد و دیگر راهی برای استفاده از آنها نباشد به ناچار امحا می شوند.  

عبدالمجید اجتهادی دلیل عدم فروش خودروهای آمریکای در داخل کشور این بود که این خودروها دارای موتور بالاتر از 2500 سی سی بودند بنابراین امکان شماره گذاری آنها طبق قانون وجود نداشت. همچنین این خودروها هیچ گونه نمایندگی فروش و خدمات پس از فروشی در ایران نداشتند.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه می دهد به طور معمول خودروهایی که قابلیت شماره گذاری برای عموم ندارند برای استفاده برخی نهادهای امنیتی، انتظامی و نظامی در اختیار آنها قرار می گیرد اما خودروهای آمریکایی امحا شده فاقد این قابلیت بودند.

اجتهادی از تلاش سازمان تحت مدیریتش برای فروش خودروهای آمریکا به شرط صادرات نیز خبر داد اما در مورد دلایل ناکامی این مساله گفت این خودروها حدود 10 سالی در انبارها مانده و به همین دلیل و قرار نگرفتن در شرایط آب و هوایی مناسب علاوه بر مشکلات فنی کیفیت ظاهری خود را نیز از دست داده بودند. بنابراین خریداری نداشتند.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت به غیر از موتور و گیربکس، تمامی قطعات آنها امحا شده است.  این بخش ها نیز در اختیار دانشگاه‌های فنی، موسسات دانش بنیان و یا هنرستان‌ها قرار گرفته تا جهت آموزش فنی و مهندسی استفاده شوند.

آنطور که آمارهای منتشر شده توسط گمرک نشان می دهد حدود دو هزار و 250 دستگاه خودرو به دلایل مختلف در گمرکات کشور مانده اند که بخش زیادی از این خودروها به جز آنهایی که پرونده قضایی دارند بخ سازمان اموال تملیکی واگذار شدند.

در این رابطه یادآور می‌شود که در حال حاضر، ‌ حداقل ۷۳ دستگاه خودروی آمریکایی و بیش از ۱۵۰ دستگاه خودروی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی دیگر در گمرک بلاتکلیف مانده که باقی مانده همان ۱۲ هزار و ۲۶۱ یک دستگاهی است که قبل از ممنوعیت واردات خودرو(سال ۱۳۹۷) به گمرک رسیده ولی هنوز تعیین‌تکلیف نشده است.