صورت های مالی ایران خودرو نشان می دهد این خودروساز طی فصل بهار امسال در مجموع تولید نزدیک به 77 هزار و 130 دستگاه انواع خودرو با برند پژو را نهایی کرد.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص طی سه ماهی که از سال جاری گذشت در مجموع حدود 123 هزار و 875 دستگاه انواع محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود را در خطوط تولید تکمیل کرد.

بنابراین مقایسه دو آمار یاد شده نشان می دهد گروه پژو به تنهایی حول و حوش 63 درصد از تیراژ تولید کل را طی بازه مورد محاسبه به خود اختصاص داده است. 

آبی های جاده مخصوص در فروردین ماه امسال در مجموع تولید حدود 17 هزار و 370 خودرو با نشان پژو را در کارنامه خود ثبت کردند. تولید این تعداد خودرو با نشان معروف شیر در مقایسه با تیراژ تولید کل در فروردین ماه گویای این نکته است که آبی های جاده مخصوص حدود 70 درصد از تیراژ تولید خود را به خودروهای حاضر در گروه پژو اختصاص دادند. ایران خودرویی ها در فروردین ماه بیش از 25 هزار دستگاه خودرو تولید کردند. 

این خودروساز در دومین ماه از سال جاری توانست روند تولید محصولات حاضر در گروه پژو را حدود 34 درصد رشد دهد و تیراژ تولید این گروه خودرویی را در پایان اردیبهشت ماه به 23 هزار و 240 دستگاه برساند. به عبارت دیگر ایران خودرویی ها در دومین ماه از فصل بهار حدود پنج هزار و 875 دستگاه خودرو با برند پژو بیشتر از ماه قبل از آن تولید کردند. سهم محصولات پژو از تیراژ کل تولید اردیبهشت ماه حدود 57 درصد برآورد می شود. این خودروساز طی اردیبهشت ماه 40 هزار و 800 دستگاه انواع خودرو تولید کرد.

این روند رو به رشد در خردادماه با سرعت بیشتری ادامه داشت. غول آبی جاده مخصوص در ماه پایانی بهار بیش از 36 هزار و 500 دستگاه از محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود با نشان پژو را تولید کرد.

مقایسه این تیراژ تولید با تولید 23 هزار و 240 دستگاهی که در اردیبهشت ماه امسال رقم خورد از رشدی حدود 57 درصدی حکایت می کند. ایران خودرویی ها در خرداد به نسبت اردیبهشت ماه امسال 13 هزار و 280 دستگاه بیشتر خودرو با برند این خودروساز فرانسوی را در خطوط تولید خود تکمیل کردند. اما سهم گروه پژو از تیراژ کل تولید در خرداد ماه امسال حدود 63 درصد بود. خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص طی سومین ماه از سال جاری در مجموع بیش از 58 هزار دستگاه خودرو تولید کرد که حول و حوش 36 هزار و 500 دستگاه آن را محصولات برند پژو تشکیل می دهند.