بررسی آخرین وضعیت شرکت کنندگان در دومین طرح فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نشان می دهد در مجموع پنج میلیون و 834 هزار و 567 نفر واجد شرایط شرکت در قرعه کشی شناخته شدند.

از این تعداد پنج میلیون و ۶۳۴ هزار و ۶۴۰ نفر تحت عنوان متقاضی عادی و حدود 199 هزار و 920 نفر نیز در طرح ویژه ای که برای مادران دارای دو فرزند برگزار شد، ثبت نام کردند.

بنابراین در مجموع نزدیک به 217 هزار نفر از قرعه کشی خارج شدند. سهم متقاضیان عادی در لیست حذف شده ها حول و حوش 105 هزار و 670 نفر بوده است. همچنین 117 هزار و 310 نفر نیز که در طرح ویژه مادران ثبت نام کرده بودند به دلیل مغایرت در اطلاعات ثبت شده با اطلاعات موجود در سامانه ثبت احوال از گردونه قرعه کشی خارج شدند.

با توجه به تعداد حدود 104 هزار دستگاه خودرویی که در این دور از قرعه کشی عرضه شد، شانس متقاضیان برای در اختیار گرفتن خودرو یک به 56 است. یعنی برای هر خودروی عرضه شده در قرعه کشی صفی 56 نفره تشکیل شده و تنها یک نفر از میان این صف امکان دریافت خودرو به قیمت کارخانه را خواهد داشت. به عبارت دیگر شانس برنده شدن در این قرعه کشی برای هر متقاضی که توانسته در قرعه کشی شرکت کند حدود 1.7 درصد بوده است. در حالی شانس برنده شدن در دومین طرح فروش خودرو در سامانه صمت یک به 56 است که در اولین طرح فروش برگزار شده در این سامانه شانس برنده شدن برای متقاضیان یک به 23 بود.

قرعه کشی روز گذشته انجام شد و بر اساس اعلام وزارت صمت قرار است اسامی منتخبان ساعت 17 امروز در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

همچنین واریز وجه از ساعت هشت صبح روز دوشنبه سوم مردادماه لغایت ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ششم مرداد ماه، انجام خواهد شد.