دومین مرحله فروش خودرو در سامانه صمت در حالی روز گذشته با انتشار اسامی منتخبان و همچنین لیست رزرو پایان یافت که بخت در اختیار گرفتن محصولات عرضه شده با توجه به تعداد ثبت نام کنندگان و همچنین تیراژ عرضه برای متقاضیان یکسان نبود.

بررسی لیست خودروهایی که صاحبان خود را با ابزار قرعه کشی شناختند نشان می دهد متقاضیان چهار خودروی FMC مدل SX5 محصول فردا موتور که به صورت پیش فروش عرضه شد، دایون Y5 محصول خودروسازی ایلیا که به صورت فروش فوق العاده در دسترس خریداران بود، خودروی FMC مدل T5 محصول فردا موتور که در طرح فروش فوق العاده حاضر بود و دایون Y5 محصول خودروسازی ایلیا  که به صورت فروش فوری قابل خریداری بود، نسبت به بقیه متقاضیان از شانس بیشتری برای خریداری آنها برخوردار بودند.

فردا موتوری ها در دومین مرحله فروش خودرو در سامانه صمت در مجموع حدود 886 دستگاه از محصول FMC مدل SX5 را به صورت پیش فروش عرضه کردند. نگاهی به تعدادمتقاضیان این خودرو نشان می دهد به ازای هر دستگاه که از این محصول SUV عرضه شده، حدود 2 نفر ثبت نام کردند. ایلیا خودرویی ها نیز برای فروش فوری دایون Y5 نیز تنها 15 دستگاه را در نظر گرفته بودند اما 224 نفر برای در اختیار گرفتن این خودرو از مسیر سامانه صمت نام نویسی کردند. بنابراین برای خرید هر دستگاه از این محصولSUV  نیز حدود 15 نفر به صف شدند. دیگر محصول فردا موتور که در میان محصولات عرضه شده در فروش فوق العاده حضور داشت FMC مدل T5 بود. این خودروساز از این محصول خود تنها 96 دستگاه را برای فروش در دسترس مشتریان قرار داده بود. با توجه به هزار و 121 نفری که برای این خودرو در سامانه صمت ثبت نام کردند برآورد می شود که برای هر دستگاه از این خودرو حدود 12 نفر تقاضا وجود داشت. خودروسازی ایلیا نیز از دایون Y5 در فروش فوق العاده تنها 80 دستگاه عرضه کرد. این خودرو اما توانست 581 نفر را برای خرید به خود جلب کند. بنابراین برای هر دستگاه از این خودرو حدود هفت نفر ثبت نام کرده بودند.

با توجه به آمارهای ارائه شده متقاضیان این چهار خودرو از بقیه ثبت نام کنندگان از شانس بیشتری برای دریافت خودرو در دومین فروش سامانه صمت برخوردار بودند.  هر چهار خودروی یاد شده را می توان در لیست محصولات نوبرانه بازار خودرو قرار داد.