شرکت ولوو خط تولید خود در چین را به طور موقت تعطیل می‌کند. این خودروساز سوئدی دلیل این اقدام خود را محدودیت های کرونایی اعمال شده از سوی مسئولان محلی اعلام کرده است..

در حالی که به نظر می رسد ویروس کرونا در دنیا کنترل شده و بسیاری از کسب و کارها به روال عادی خود برگشته اند اما همچنان شاهد هستیم که چینی ها قرنطینه شهرهای خود را در دستور کار دارند. قرنطینه شهر چنگدو با جمعیتی حدود 21 میلیون و 200 هزار نفری را که یکی از خطوط تولید وولو در آن قرار دارد می توان جدیدترین اقدام برای مهار و کنترل بیماری کووید-19 دانست.

به گزارش ایسنا، پیش تر نیز تولید ولوو در شهر داکینگ تحت تأثیر اعمال قرنطینه عمومی قرار گرفته و این خط تولید  به طور موقت تعطیل شده بود.    

سهام ولوو که توسط شرکت خودروسازی چینی جیلی خریداری شد، سبب شد تا پای این خودروساز سوئدی از سال ۲۰۱۳ به چین باز شده و ولوویی ها تولید خودرو را در این کشور پهناور آسیایی استارت بزنند. بررسی آمارهای فروش ولوو در چین نشان می دهد سال گذشته حدود ۱۷۲ هزار دستگاه از محصولات این خودروساز سوئدی در این کشور فروخته شده که حدود ۲۵ درصد از فروش کلی آن را تشکیل می دهد.

البته ولوو تنها خودروسازی نیست که از اجرای طرح های قرنطینه در چین ضربه خورده، چندی قبل تسلا نیز از توقف موقت تولید خود در چین به دلیل مشابه خبر داده بود.

به نظر می رسد وسواس چینی ها در ارتباط با اجرای طرح های قرنطینه، تبدیل به ویروسی جدید شده و به جان خودروسازان حاضر در این کشور افتاده است.