هینوموتورز، بال تجاری ساز تویوتا تولید دو مدل از کامیون های خود را به مدت یک سال متوقف می‌کند.

آن طور که روزنامه نیکی آسیا گزارش می دهد هینو موتورز در باتلاق  جعل اطلاعات گرفتار شده است. رسوایی حاصل از جعل اطلاعات تولید برخی از کامیون‌های متوسط و سنگین باعث شده تا تولید این محصولات را حداقل برای یک سال متوقف کند.

رسوایی گسترده در هینو موتورز ژاپن بر سر جعل اطلاعات موتور، به دردسری برای شرکت تویوتا به عنوان شرکت مادر هینو که ۵۰.۱ درصد سهام این تجاری ساز را در اختیار دارد، تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، بنابراین تولید مدل متوسط و کامیون سنگین پروفیا تا آگوست ۲۰۲۳ تولید نخواهند شد. این توقف تولید برخی از مدل‌های کامیون را می توان جدیدترین نشانه از بدتر شدن رسوایی هینو دانست. در ماه مارس این تجاری ساز اعلام کرد جعل داده‌ها بر تولید برخی از کامیون‌های تأثیر گذاشته است.

هینو ماه گذشته اعلام کرد که پس از تحقیقات وزارت حمل‌ونقل مشخص شده که برای حدود ۷۶ هزار دستگاه کامیون کوچک فروخته شده از سال ۲۰۱۹ آزمایش موتور انجام نداده‌اند بنابراین تولید کامیون‌های کوچک را متوقف خواهد کرد.

هینو در سال ۲۰۰۱ هینون را به زیر مجموعه خود اضافه کرد و تقریباً همه روسای هینو از آن زمان تاکنون برای تویوتا کار می‌کردند.

در کنار چالش به وجود آمده برای هینو تویوتا با دردسر افت تولید خودروهای سواری نیز روبرو هستند.

تویوتا از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون چهار بار نتوانسته به هدف گذاری تولید خود دست یابد. در آخرین آماری که تویوتا اعلام کرده این خودروساز از نظر فروش در ماه جون ۷۰۶ هزار و ۵۴۷ دستگاه خودرو در سراسر جهان تولید کرد که کمتر از هدف خود برای تولید حدود ۸۰۰ هزار دستگاهی بوده است.

البته آنچه سبب افت تیراژ تولید تویوتا شده را باید در اختلالات زنجیره تامین ناشی از کمبود تراشه و محدودیت‌های سختگیرانه چین در برابر کووید جست و جو کرد. تویوتا در چند وقت اخیر همچنین با باران شدید در ژاپن مقابله کرده است.