سخنگوی وزارت صنعت گفت: ثبت نام سومین دوره قرعه کشی یکپارچه خودرو از روز چهارشنبه ۱۶ شهریور به مدت ۳ روز انجام می شود.

بر اساس اعلام امید قالیباف قرار است تا در سومین دوره فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو حدود 60 هزار دستگاه خودرو عرضه خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت می گوید: 50 درصد ظرفیت قرعه کشی به طرح جوانی و بیست درصد ظرفیت قرعه کشی به خودروهای فرسوده اختصاص می یابد .

قالیباف پیش بینی کرد در سومین قرعه کشی یکپارچه احتمالا با افزایش تولید شاهد خروج خودروی دیگری از شمول قرعه کشی خواهیم بود.

سخنگوی وزارت صمت گفت در نوبت سوم قرعه کشی یکپارچه تخصیص خودرو اخذ استعلام از ستاد  مدیریت حمل و نقل و سوخت برای متقاضیان مشمول طرح جایگزینی خودرو فرسوده به پروسه انتخاب نهایی متقاضیان اضافه شده است.

به نظر قالیباف از محاسن فروش از سامانه یکپارچه ایجاد آرامش و کاهش قیمت خودرو در بازار و افزایش 8 برابری شانس برنده شدن برای خودروهای پرطرفدار است. ضمن آنکه انتظار میرود تا آخر سال تمامی خودروها با افزایش تولید از شمول قرعه کشی خارج شوند.

با توجه به اظهارات سخنگوی وزارت صمت در سومین فروش سامانه یکپارچه جاده خرید خودرو برای متقاضیان معمولی باریک تر شده است. پیش تر تنها مادران دارای دو فرزند بخشی از خودروهای عرضه شده را به خود اختصاص می دادند اما در دور جدید 20 درصد نیز به خودروهای عرضه شده به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص داده می شود.

نکته دیگر مدت زمان شرکت در طرح فروش است. متقاضیان در اولین طرح فروش یک هفته می توانستند ثبت نام کنند. در دومین طرح فروش بازه 5 روزه از سوی سیاست گذار خودرویی برای متقاضیان در نظر گرفته شده بود. اما در دوره سوم تنها سه روز فرصت برای ثبت نام برای متقاضیان پیش بینی شده است.

کاهش تعداد خودروی عرضه شده نیز سومین محدودیت را برای متقاضیان خرید خودرو به قیمت کارخانه رقم زده است. در دوره دوم حدود 77 هزار دستگاه خودرو در دسترس متقاضیان قرار داشت اما حالا حدود 60 هزار دستگاه قرار است عرضه شود.