سونی و هوندا برنامه ریزی کرده اند تا در سال ۲۰۲۶ خودروی برقی مشترکی خود را ارائه کنند.

سرمایه‌گذاری مشترکی که توسط گروه ژاپنی سونی و هوندا موتور راه اندازی شده است، قصد دارد اولین خودروهای الکتریکی خود را تا چهار سال دیگر تحویل دهد.

هوندا و سونی جزئیات مربوط به جوینت ونچر مشترک خود را نهایی کردند. این جوینت ونچر که ارزش افزوده بسیار بالایی خواهد داشت با نام سونی هوندا موبیلیتی شناخته می‌شود و نسل جدید سرویس‌های حمل‌ونقل را ارائه خواهد کرد.

جوینت ونچر میان سونی و هوندا به صورت ۵۰/۵۰ خواهد بود. این غول خودروساز و غول تکنولوژی توافق کرده اند  تا در فروش خودروهای الکتریکی و سرویس‌های حمل‌ونقل در سال ۲۰۲۵ با هم همکاری کنند.

همکاری هوندا و سونی برای تولید خودرو

به گزارش ایسنا، نکته قابل توجه درباره این محصولذ مشترک هوندا و سونی این است که فروش آنها را به صورت آنلاین از ایالات متحده و ژاپن انجا خواهد شد بنابراین متقاضیان این خودرو باید سفارش خود را به صورت مجازی ثبت کنند.

به گفته این شرکت‌ها قرار است این محصول یک خودروی برقی جدید است که با قیمتی بالاتر و سیستم نرم‌افزاری جدید ارائه خواهد شود.

البته به رغم اینگه سونی و هوندا بر سر تولید یک خودروی برقی توافق کرده اند اما جزئیات مهم از این محصول مشترک مانند قیمت، محدوده باتری و حتی پلتفرم خودروی جدید مشخص نشده است.

براساس اخبار منتشر شده در این ارتباط قرار است شرکت ژاپنی سونی سیستم نرم‌افزاری را برای خودروی جدید مشترک با هوندا، ارائه کند. علاوه بر سیستم نرم افزاری قرار است این شرکت ژاپنی فعال در زمینه لوازم الکترونیکی، بازی‌های ویدئویی و تجهیزات سرگرمی، صنعت موسیقی و فیلم طراحی و تولید حسگرها و سایر فناوری‌ها را نیز بر عهده بگیرد. هدف سونی این است تا به رانندگان اجازه ‌دهد تا توجه بیشتری به محتوا و خدمات نرم‌افزاری ارائه‌شده، داشته باشند.

یاسوهیده میزونو که در حال حاضر یکی از مدیران ارشد هونداست مدیرعامل کمپانی جدید شکل گرفته حاصل از جوینت ونچر سونی و هوندا خواهد بود. میزونو قبلاً مدیر ارشد بخش خودروسازی هوندا بود و از اول ژوئن وظیفه هدایت این جوینت ونچر را بر عهده خواهد گرفت. ایزومی کاوانیشی که نایب‌رئیس سونی محسوب می‌شود رئیس و مدیر ارشد عملیاتی این شرکت تازه تأسیس خواهد بود.

رییس این کمپانی جدید التاسیس می گوید هوندا بر این باور است که سال ۲۰۲۵ سالی حیاتی برای تغییر به سمت خودروهای برقی در بازار ایالات‌متحده خواهد بود و سرمایه‌گذاری مشترک به دنبال این است که باید به این مهم دست یابد.

بر اساس گزارش رویترز، خودروی حاصل از همکاری هوندا و سونی در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ به بازار ژاپن تحویل داده خواهد شد.

سال گذشته اخباری در ارتباط با سرمایه گذاری یک میلیارد و 550 میلیون دلاری شیائومی روی تولید خودروهای برقی منتشر شد. این غول چینی گوشی های هوشمند گفته است برای این بخش 300 کارمند را استخدام می کند.  آن طور که مدیران ارشد شیائومی می گویند این شرکت که قرار است تحت عنوان Xiaomi EV فعالیت کند با بودجه 10 میلیارد یوانی (1.55  میلیارد دلار ) راه اندازی شده است، Xiaomi EV تحت هدایت و رهبری بنیان گذار و مدیرعامل گروه، لی جون خواهد بود.

علاوه بر شیائومی اخباری نیز در ارتباط با ورود غول گوشی های هوشمند آمریکایی یعنی اپل برای ورود به دنیای خودروهای برقی چندی پیش به گوش رسید. اپل نیز همانند جوینت ونچر هوندا و سونی تا سال 2025 اولین خودروی الکتریکی خود را به بازار عرضه کند. الیته جاه طلبی اپل بیش از کمپانی مشترک هوندا و سونی است این غول تکنولوژی آمریکایی قصد دارد خودروی خود را به صورت خودران عرضه کند.

به نظر می رسد در سال های آینده بیشتر از حضور شرکت های تولیدکننده تکنولوژی در عرضه خودروسازی خواهیم شنید.