ایران خودرویی ها در حالی از امروز پژو 207 با گیربکس دستی و فرمان برقی را به مدت سه روز در طرح فروش ویژه مادران عرضه کردند که این خودرو دیگر جایی در طرح های فروشی که برای متقاضیان عادی برگزار می شود، ندارد.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در اطلاعیه ای که برای فروش ویژه مادران منتشر کرده گفته همزمان با عرصه این محصول در بورس کالا مدیران این خودروساز تصمیم گرفته تا طرح فروش ویژه مادران را استارت بزند. البته در شرایطی که اعلام شده طرح ویژه مادران همزمان با عرضه این خودرو در بورس کالا اتفاق افتاده اما هنوز خبری از رفتن پژو 207 با گیربکس دستی و فرمان برقی روی تابلوی بورس کالا نیست.

بنابراین می توان این طور نتیجه گرفت ایران خودرویی ها بی سر و صدا نظر مدیران بورس کالا را پذیرفته اند.

پیش تر اخباری در ارتباط با عرضه دو خودروی تارا و پژو 207 در بورس کالا شنیده شد. اما مدیران ایران خودرو بلافاصله این مساله را تکذیب کردند و زمان عرضه این خودرو در بورس کالا را تا افزایش تیراژ آن به تعویق انداختند. اما چندی بعد از بروس کالا خبر رسید که امیدنامه این خودروها صادر شده است. بورس کالایی ها بدون تفاوت به اطلاعیه ایران خودرو خبر از انتشار امیدنامه دو خودروی یاد شده داده و امیدنامه های این دو خودرو را در سایت رسمی بورس کالا منتشر کردند. مدیران بورسی به ایران خودرو هشدار داده بودند باید تمام تیراژ تولید تارا و پژو 207 را از مسیر بورس کالا عرضه کنند و اگر چنین اتفاقی نیفتد پذیرش آنها در بورس کالا باطل خواهد شد.  

امیدنامه های منتشر شده نشان می دهد ایران خودرویی ها قرار است حدود 105 هزار دستگاه پژو 207 را تا پایان سال تولید کنند که سهم عرضه در بورس کالا حدود 52 هزار و 500 دستگاه خواهد بود و بقیه نیز در طرح های فروش برای مادران دارای دو فرزند و دارندگان خودروی فرسوده عرضه می شود.

تارا نیز قرار است تا پایان امسال حدود 67 هزار دستگاه تولید شود که از این تیراژ تولید 50 درصد آن یعنی 33 هزار و 500 دستگاه روی تابلوی بورس کالا می رود.

با توجه به انتشار امیدنامه ها تارا و پژو 207 از سوی بورس کالا و اطلاعیه ایران خودرو در ارتباط با عرضه پژو 207 در بورس کالا از این به بعد متقاضیان عادی پژو 207 بادی برای خریداری این خودرو ممتظر عرضه آن روی تابلوی بورس کالا باشند.

هنوز مشخص نیست تارا هم برایم تقاضیان عادی از همین مسیر عرضه خواهد شد یا اینکه ایران خودرویی ها قید عرضه آن در بورس کالا را خواهند زد و این محصول جدید خود را از مسیر طرح پیشین فروش در دسترس متقاضیان قرار خواهند داد.  فراموش نکنیم مادران دارای دو فرزند و دارندگان خودروهای فرسوده همچنان می توانند برای در اختیار گرفتن این خودرو روی برگزاری طرح های فروش ایران خودرو حساب کنند.