آرین پارس موتور برای بار سوم لاماری ایما را از مسیر بورس کالا عرضه می کند. این خودروساز بخش خصوصی سومین حضور خود روی تابلوی بورس کالا را برای 28 آذرماه سال جاری برنامه ریزی کرده است. آن طور که در اطلاعیه منتشر شده آرین پارس موتور آمده است قرار است لاماری ایما با سه رنگ مشکی، سفید و خاکستری در دسترس متقاضیان قرار گیرد. البته این خودروساز اعلام نکرده از هر یک از رنگ ها قرار است چه تعداد عرضه کند. قیمت پایه این خودرو همانند دو طرح فروش قبلی در بورس کالا 981 میلیون تومان تعیین شده است. همچنین هزینه بیمه، شماره گذاری برای این خودرو نیز حدود 24 میلیون و 700 هزار تومان است. البته بعد از نهایی شدن قیمت روی تابلوی بورس کالا، خریداران باید 9 درصد قیمت نهایی را هم به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به حساب آرین پارس موتور واریز کنند.

اولین عرضه لاماری ایما روی تابلوی بورس کالا اول آبان ماه 1401 رقم خورد. آرین پارس موتوری ها در اولین حضور لاماری ایما روی تابلوی بورس کالا در مجموع 200 دستگاه از این خودروی شاسی بلند را عرضه کردند. (100 دستگاه سفید و 100 دستگاه مشکی) برای رنگ سفید 407 تقاضا به خط شد اما رنگ مشکی آن پرتقاضاتر بود و 479 نفر به صف کرد. در آن مقطع مبلغ نهایی که خریداران لاماری ایمای سفید باید پرداخت می کردند یک میلیارد و 310 میلیون تومان اعلام شد و رنگ مشکی آن نیز یک میلیارد و 350 میلیون تومان قیمت خورد. بنابراین خریداران در اولین دور فروش لاماری ایما در بورس کالا توانستند رنگ سفید آن را حدود 140 میلیون تومان ارزان تر از بازار در اختیار بگیرند و خریداران رنگ مشکی با توجه به قیمت یک میلیارد و 450 میلیون تومانی بازار حدود 100 میلیون تومان سود به حساب خود واریز کردند.

دومین مرحله فروش این خودرو در بورس کالا یک رنگ جدید به خود دید. آرین پارس موتور 9 آذرماه امسال در کنار رنگهای سفید و مشکی، رنگ خاکستری را نیز عرضه کردند. قیمت پایه تعیین شده همانند دور اول 981 میلیون تومان بود اما قیمت نهایی آن با توجه به هزینه های ثابت مانند بیمه و شماره گذاری و همچنین 9 درصد مالیات ارزش افزوده برای رنگ سفید حدود یک میلیارد و 467 میلیون تومان، برای رنگ مشکی یک میلیارد و 503 میلیون تومان و برای رنگ خاکستری نیز حدود یک میلیارد و 436 میلیون تومان شد.

با توجه به قیمت بازاری این خودرو در زمان خریداران رنگ سفید حدود 143 میلیون تومان سود کردند. خریداران رنگ مشکی حدود 107 میلیون تومان و متقاضیان رنگ خاکستری نیز توانستند حول و حوش 174 میلیون تومان کمتر از قیمت کارخانه ای برای در اختیار گرفتن این خودرو هزینه کنند.

با توجه به پیش پرداختی که متقاضیان در دو مرحله قبلی عرضه این خودرو در بورس کالا واریز کردند به نظر می رسد در این مرحله هم متقاضیان باید حدود 245 میلیون تومان ( 25 درصد قیمت پایه اعلام شده) را در حساب وکالتی خود ذخیره کنند. همانند دوره های قبلی هر کد ملی مجاز است یک دستگاه خودرو را ثبت نام کند. در اطلاعیه فروش لاماری ایما در بورس کالا تاکید شده متقاضیان باید علاوه بر کد بورسی، کد معاملاتی بازار فیزیکی بورس کالا نیز داشته باشند. در حال حاضر قیمت بازاری این خودرو حدود یک میلیارد و 660 میلیون تومان است. با توجه به آخرین عرضه این خودرو در بورس کالا پیش بینی می شود خریداران می توانند حدود 100 میلیون تومان سود را به حساب خود واریز کنند.