به گزارش اکوایران؛ با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت امروز و با افزایشی نرخ دلار در بازار، قیمت خودرو هم شکل افزایشی به خود گرفت و بازار پرطرفدارهای ایران خودرو با رشد 2 تا 10 میلیون تومانی راهی بازار شدند و «دنامعمولی» تنها خودرویی بود که در میان پرطرفدارهای ایران خودرو بدون تغییر راهی بازار شد.

حادثه شب گذشته در اصفهان یکی از دلایلی است که فعالان بازار افزایش نرخ دلار را به آن نسبت داده و معتقدند که حواشی سیاسی به وجود آمده موجب شد تا نرخ دلار از نوسان خارج شود و شکل افزایشی به خود گیرد و با این شرایط قیمت خودرو هم افزایشی شود.  طی روزهای اخیر و با توجه به نوسان اندک قیمت دلار بازار ناآرام خودرو کمی آرام گرفت، اما امروز و با توجه به افزایش نرخ دلارشاهد شکست این آرامش در بازار بودیم.

با این شرایط امروز «پژو 207 دنده ای» امروز با رشد 10 میلیونی قیمت رکورد رشد قیمت را در میان پرطرفدارهای ایران خودرو به خود اختصاص داد و «هایما S7 پلاس» هم در بازار رشد 5 میلیونی را تجربه کرد. براساس ارزیابی بازار امروز «دنا معمولی» تنها خودرویی بود که در میان پرطرفدارهای ایران خودر تغییر قیمت نداشت.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7 » در بازار امروز 450 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و رشد 2 میلیونی را ثبت کرد. اما قیمت «هایما S7پلاس» هم با رشد 5 میلیونی به یک میلیارد و 350 میلیون تومان رسید.

اما «تارا دنده ای» هم در بازار 610 میلیون تومانی شد و رشد 10 میلیونی داشت. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا امروز «دنامعمولی» در بازار 602 میلیون تومان قیمت گذاری شد تغییر قیمت نداشت، اما «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 743 میلیون تومان قیمت خورد ثاو رشد 3 میلیونی را ثبت کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار 634 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی 4 میلیونی را تجربه کرد.

اکو 9