به گزارش اکوایران؛ رشد قیمت خودرو در بازار امروز برخلاف پیش‌بینی فعالان بازار رقم خورد، چرا که فعالان این بازار پیش‌بینی می کردند با توجه به تعطیلی آخر هفته قیمت در بازار شکلی آرام داشته باشد، اما برخلاف پیش‌بینی‌ها بازار خودرو اولین روز هفته را طوفانی آغاز کرد.

 رصد بازار خودرو از رشد قیمت در این بازار حکایت دارد، بطوریکه پرطرفدارهای ایران خودرو امروز با رشد 8 تا 60 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شدند. رشد نرخ دلار را می توان یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار دانست، به گفته فعالان بازار خودرو افزایشی شدن نرخ دلار موجب شد شاهد رشد قیمت خودرو در بازار باشیم.

براساس ارزیابی‌ها امروز «هایما S7 پلاس» با رشد 60 میلیونی راهی بازار شد و بیشترین رشد قیمت در بازار را تجربه کرد و «پژو 207 دنده‌ای» هم رشدی 12 را تجربه کرد و افزایش قیمت «دنا پلاس توربو اتوماتیک» هم با افزایش 11 میلیونی راهی بازار شدند.  

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

 رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7 » در بازار امروز 470 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و رشد 8 میلیونی را ثبت کرد. اما قیمت «هایما S7پلاس» با رشد 60 میلیون تومانی در بازار قیمت‌گذاری شد و یک میلیارد و 460 میلیونی شد.

اما «تارا دنده ای» هم در بازار 641 میلیون تومان قیمت خورد و رشد 8 میلیونی را در بازار ثبت کرد.  از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا بدون تغییر امروز  «دنامعمولی» در بازار 620 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 775 میلیون تومان قیمت خورد .

اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار 660 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی 12 میلیونی را تجربه کرد.

ایران اکووو