ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای خودروهای وارداتی آغاز شد. سیاست گذار خودرویی اعلام کرد متقاضیان تا انتهای هفته جاری (11 اسفندماه امسال) فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نسبت به ثبت نام برای محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروساز اقدام کنند. جدیدترین اظهارنظر  دریاره خودروهای وارداتی نشان می دهد حضور دو محصول از برند چینی چانگان یعنی چانگان CS 35  پلاس و CS 55 قطعی شده است. آن طور که پیش تر در اخبار آمده بود قرار بود خودروسازی سایپا به عنوان شریک ایرانی، چانگان دستی نیز در واردات خودروهای این برند بین المللی خودروساز در بازار ایران نیز داشته باشد. چنانچه دو محصول برند چانگان یعنی 35  CS پلاس و CS 55 را به عنوان محصول قطعی وارداتی در نظر بگیریم این سایپایی ها ذهستند که گوی سبقت را از سایر شرکت های وارد کننده ربودند. در حالی عرضه چانگاه قطعی شده که هنوز خبری از ورود محصولات این برند چینی به گمرکات کشور شنیده نشده است. در این شرایط به نظر می رسد سایپایی ها باید هر چه زودتر دست به کار شوند و دو محصول یاد شده را واردکنند.

با توجه به ورود محصولات دو برند هیوندای و کیا به کشور این طور پیش بینی می شد که خودروهای یاد شده از دو برند کره ای اولین محصولاتی باشند که عرضه آنها توسط سیاست گذار خودرویی در دستورکار قرار گیرد.  

البته بعید است عرضه محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروساز در فاز اول به همین دو محصول چینی محدود شود و بسیار محتمل است که سایر محصولات برندهای جهانی خودروساز نیز دو عضو خانواده چانگان را همراهی کنند مگر آنکه وزارت صمتی ها تصمیم گرفته باشند اولین دورهمی محصولات وارداتی برای فروش را در جمع و جور برگزار کنند و در آن تنها از دو مهمان چینی یعنی چانگان 35  CS پلاس و CS 55 پذیرایی کنند.