به گزارش اکوایران؛ کاهش نرخ دلار یکی از عمده دلایلی است که فعالان بازار خودرو افت قیمت خودرو را به آن نسبت می دهند. علاوه بر نرخ دلار اعلام جزییات عرضه 500 هزار خودرو از هفته آینده از سوی وزارت صمت نیز در کاهشی شدن قیمت خودرو اثرگذار بوده است. براساس اعلام وزارت صمت بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی داخلی از هفته آینده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه می‌شود و همه خودروسازان داخلی از جمله ایران خودرو، سایپا و خودروسازان بخش خصوصی به‌جز گروه بهمن در این طرح حضور خواهند داشت و قیمت‌ها نیز از سوی شورای رقابت تعیین خواهد شد؛ طرحی که به اعتقاد فعالان بازار بر کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار امروز اثر داشته است.   

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «هایما S7 پلاس» در بازار افتی 20 میلیونی داشت و با توجه به کاهش قیمت روزهای گذشته می توان گفت این خودرو در سه روز گذشته کاهش 140 میلیونی را تجربه کرده است.  

 قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7 » تنها خودرویی است که بدون تغییر در بازار 483 میلیونی تومان قیمت گذاری شد. اما قیمت «هایما S7پلاس» امروز افتی 20 میلیون تومان داشت در بازار یک میلیارد و 730 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

اما «تارا دنده ای» هم در بازار 790 میلیون تومان قیمت خورد و افت 6میلیون تومانی داشت. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم «دنامعمولی» در 710 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 10 میلیونی را تجربه کرد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 890 میلیون تومانی شد و افتی 25میلیونی را تجربه کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار 755میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 39 میلیونی را تجربه کرد.

اکو ایران 10