ایران خودرویی ها قصد دارند چهارشنبه هفته جاری از جدیدترین طرح فروش فوق العاده خود رونمایی کنند.

جزییات این طرح فروش هنوز از سوی این خودروساز اعلام نشده است. اما بر اساس اطلاعات منتشر شده قرار است در این طرح فروش علاوه بر محصولات پرتیراژ، اعضای خانواده هایما هم حضور داشته باشند.

با توجه به اینکه ایران خودرویی ها انواع تارا، دنا، پژو 207 و انواع هایما را به بورس کالا برده اند بنابراین امکان عرضه این خودروها در این دور از فروش فوق العاده وجود ندارد. 

بررسی لیست محصولات ایران خودرو نشان می دهد این خودروساط رانا پلاس، سمند سورن پلاس، انواع پژو پارس، پژو 206 و وانت آریسان 2 می تواند در این طرح فروش فوق العاده در دسترس متقاضیان قرار گیرند. اما به نظر می رسد ایران خودرویی ها همانند دور پیشین فروش خود رانا پلاس، سمند سورن پلاس و یک مدل از پژو پارس را به همراه وانت آریسان 2 پشت ویترین خود قرار دهند. البته فراموش نکنیم خانواده هایما نیز در این ضیافت فروش ایران خودرویی ها حاضر هستند. بنابراین شانس پژو 206 برای دریافت کارت دعوت این مهمانی خودرویی بسیار اندک خواهد بود. البته جای تعجب دارد که ایران خودرویی ها چطور قصد دارند تا هایما را در این طرح فروش خود عرضه کنند. زیرا براساس توافق با بورس کالا خودروهایی که برای فروش از مسیر بورس کالا استفاده می کنند نمی توانند از راههای دیگر در دسترس مشتریان قرار گیرند. این اتفاق آیا به معنی خداحافظی ایران خودرو با تابلوی بورس کالا است؟ باید منتظر ماند دید مدیرعامل جدید ایران خودرو چه فکری در سر دارد

ایران خودرویی ها هنوز جزییات طرح فروش خود را اعلام نکرده اند دلیل این مساله باید در انتطار مدیران ارشد این شرکت خودروساز برای تعیین تکلیف قیمت کارخانه خودرو جست و جو کرد. به نظر می رسد به محض دریافت مجوز افزایش قیمت خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص از جزییات طرح فروش خود رونمایی کند.

آبی های جاده مخصوص تنها اعلام کرده اند متقاضیان برای خرید محصولات پرتیراژ باید 130 میلیون تومان و برای در اختیار گرفتن اعضای خانواده هایما مبلغ 400 میلیون تومان را در حساب های وکالتی خود مسدود کنند.

بازه شرکت در این فروش فوق العاده نیز از چهارشنبه 17 اسفندماه تا جمعه 19 اسفندماه در نظر گرفته شده است. البته پیش بینی می شود با توجه به اعلام نشدن جزییات فروش این زمان تمدید شود.  

این طرح برای سه گروه متقاضیان عادی، خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود.

دارا بودن حساب وکالتی برای متقاضیان عادی شرکت در این طرح الزامی بوده و بر همین اساس ایران‌خودرو بانک‌های عامل ملی، ملت، صادرات، تجارت، رفاه، پاسارگاد، پارسیان و سپه را برای افتتاح و یا تکمیل موجودی حساب وکالتی معرفی کرده است. متقاضیان طرح فرسوده و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیازی به افتتاح حساب وکالتی ندارند.