مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت  گفت به علت اخذ استعلامات لازم و جمع بندی آن زمان قرعه کشی خودروهای وارداتی به روزهای موکول شده است.

مهدی ضیغمی در حالی از از قرعه کشی خودروهای وارداتی در اینده نزدیک خبر می دهد که براساس اعلام پیشین سخنگوی صمت قرار بود قرعه کشی تعیین اولویت متقاضیان خرید خودروهای وارداتی سه شنبه شب (16 اسفند) صورت گیرد. امید قالیباف گفت متقاضیان محصولات برندهای جهانی خودروساز می توانند سه شنبه بعد از قرعه کشی از اولویت خود برای خرید خودروهای وارداتی مطلع شوند.

نکته قابل توجه این است که مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت زمان دقیق را نیز اعلام نکرده و این به معنای ان است که وزارت صمت به نوعی در فروش خودروهای وارداتی دبه کرده است. آن طور که این مقام مسئول گفته فعلاً زمان آن را به طور دقیق اعلام نمی کنیم تا استعلامات به‌صورت دقیق انجام شود و نتیجه استعلامات مشخص شود و بعد از مشخص شدن نتایج زمان برگزاری قرعه کشی خودروهای وارداتی در اسرع وقت اعلام می‌شود.

البته فراموش نکنیم سیاست گذار خودرویی در حالی از تعویق زمان قرعه کشی برای خودروهای وارداتی خبر می دهد که 120 هزار متقاضی برای خرید خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت نام کردند و با توجه به اینکه باید مبلغ 500 میلیون تومان در حساب های وکالتی خود ذخیره می کردند مبلغی بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان برای این منظور دپو شده است. تعویق زمان قرعه کشی احتمال عرضه خودرو محصولات وارداتی را تا پیش از پایان سال به حداقل می رساند.

براساس اخبار اعلام شده دو مدل چانگان یعنی CS55 و CS35 پلاس قرار است در این طرح فروش خودروهای وارداتی در دسترس متقاضیان قرار گیرد. مسئولان صمت گفته اند تلاش می کنند عرضه دو مدل فیات یعنی 500 و فیات Tipo  و همچنین هیوندا النترا نیز به لیست خودروهای وارداتی در این دور از فروش اضافه کنند.