به گزارش اکو ایران،سخنگوی صمت اعلام کرد از 9 شرکت حاضر در اولین طرح پیش فروش خودرو بر اساس مکانیزم نوبت دهی تنها جزییات زمان تحویل سه شرکت ایران خودرو، بهمن موتور و آرین پارس خودرو مشخص نشده است.

آن طور که امید قالیباف می گوید نوبت‌دهی متقاضیان خودرو از شرکت‌های ایران‌خودرو، بهمن‌خودرو و آرین‌خودرو نیز انجام گرفته است، اما در مورد این سه شرکت باید برنامه تولید با لیست متقاضیان تطبیق داده شود که این کار در حال انجام است و حداکثر تا آخر این هفته مشتریان این شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود و انتخاب گزینه "جزئیات سفارش" از زمان تحویل خودروی خود مطلع شوند.

سخنگوی صمت درباره وضعیت زمان تحویل محصولات تولیدی 6 خودروساز دیگر می گوید چهار شرکت خودروساز یعنی سایپا، مدیران خودرو، فردا موتور و ایلیا خودرو محصولات عرضه شده خود را در بازه زمانی سه ماهه به مشتریان خود تحویل خواهند داد.

دو خودروساز دیگر یعنی کرمان موتور و مکث موتور نیز محصولات عرضه شده خود در بزرگترین طرح پیش فروش خودرو را حداکثر در بازه 6 ماهه با متقاضیان خود واگذار خواهند کرد.

پیش تر وزارت صمت اعلام کرده بود متقاضیان از بعد از ظهر امروز (26 فروردین 1402) می توانند با مراجعه با سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از جزییات زمان تحویل خودروهای خریداری شده خود مطلع شوند. حال اظهارات سخنگوی صمت نشان می دهد همچنان متقاضیان سه شرکت خودروسازی ایران خودرو، بهمن موتور و آرین پارس موتور برای اطلاع از زمان تحویل محصولات ثبت نامی خود باید تا پایان هفته جاری منتظر بمانند.