به گزارش اکو ایران، مدیرعامل خودروسازی سایپا از عرضه پنج محصول جدید به بازار خودرو در سال جاری خبر داد. ال 90 ایرانی یکی از محصولاتی است که بنا به گفته محمدعلی تیموری قرار است در سال جاری به بازار خودرو عرضه شود.

آن طور که مدیرعامل خودروسازی سایپا می گوید علاوه بر ال 90 ایرانی که در پروژه جدید آن را  P90 می نامند. شاهین پلاس یا همان شاهین با گیربکس اتوماتیک، آریا کراس اووری که نارنجی های جاده مخصوص روی پلتفرم SP100 (پلتفرم شاهین) طراحی کرده اند، سهند که فیس لیفتی است که خودروساز ساکن کیلوکتر 15 جاده مخصوص برای ساینا در نظر گرفته و اولین خودروی اقتصادی سایپا به نام پاژ در سال جاری روانه خواهند شد. تیموری از برنامه ریزی زمانی برای عرضه سه محصول از پنج محصول نام برده شده، رونمایی می کند. قرار است آریا خرداد امسال وارد بازار شود. شاهین پلاس در تیر 1402 در بازار آفتابی خواهد شد و سهند نیز مردادماه سال جاری در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت. این مدیر ارشد خودروساز از زمان عرضه ال 90 به طور صریح حرفی نزد و تنها به این نکته بسنده کرد که امسال از P90 رونمایی می شود.

پیش تر نیز تیموری خبر داده بود که در دهه فجر از ال 90 ایرانی رونمایی شود اما بهمن سال گذشته به پایان رسید و خبری از مراسم رونمایی برای این خودروی محبوب نشد. بعد از ان اعلام شد که قرار است P90 به عنوان خودروی مشترک در ایران و روسیه تولید شود.

ایران و روسیه به دنبال این هستند تا تولید مشترک P90 به تحریم های خودرویی واکنش نشان دهند. رنوی فرانسه در هر دو بازار ایران و روسیه حضوری فعال داشت و همین اتفاق سبب شد دو کشور تجربه تولید محصولات رنو را در کارنامه داشته باشند. با توجه به برنامه ریزی برای تولید مشترک P90 به نظر می رسد زمان رونمایی از این خودرو به نوعی با روسها هماهنگ شود. احتمال برگزاری یک مراسم رونمایی مشترک نیز می رود.