به گزارش اکوایران، ایران خودرو برای تحویل محصولات عرضه شده خود در اولین طرح فروش بدون قرعه کشی ایده عجیبی را به متقاضیان پیشنهاد کرد. مدیرعامل ایران خودرو گفت متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت های این خودروساز که در استان های دیگر قرار دارد نسبت به تحویل خودروهای ثبت نامی خود به صورت حضوری اقدام کنند.

علیمردان عظیمی گفت شرکت تحت مدیریتش به متقاضیانی که خودروهای خود را به صورت حضوری دریافت می کنند یک میلیون تومان هزینه سفر پرداخت می کند.

بررسی استان هایی که ایران خودرویی ها در آن سایت تولید دارند نشان می دهد آبی های جاده مخصوص علاوه بر خط تولید خود در تهران در استان های خراسان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، فارس سایت تولیدی دارند.

البته ایران خودرویی ها یک خط تولید نیز در استان مازندران دارند. ایران خودرویی ها به جز خط تولید خود در خراسان در سایر سایت های حاضر در استان های دیگر (به جز تهران) اقدام به تولید پژو پارس می کنند. سایت ایران خودرو در خراسان نیز در حال حاضر مشغول مونتاژ وانت آریسان و اعضای خانواده هایما است.

ایده مدیران ایران خودرو برای تحویل محصولات عرضه شده در اولین دور از فروش با مکانیزم نوبت دهی در شرایطی مطرح می شود که پیش از این متقاضیان با مراجعه با نمایندگی منتخب در شهر خود می توانستند خودروی خریداری شده را تحویل بگیرند.

به نظر می رسد این ایده به این دلیل به ذهن ایران خودرویی ها خطور کرده است که هزینه حمل محصولات تولیدی به ازای هر دستگاه بیش از یک میلیون تومان خرج روی دست این خودروساز می گذارد بنابراین مدیران ارشد ایران خودرو به فکر افتاده اند با این پیشنهاد به نوعی هزینه های لجستیک خود را مدیریت کنند.

شاید دریافت یک میلیون تومان برای برخی از متقاضیان جذاب باشد اما فراموش نکنیم این خودروها تازه تولید شده اند و به اصطلاح هنوز آب بندی نشده اند بنابراین تردد در جاده ها می تواند تبعاتی را متوجه متقاضیان کند.