به گزارش اکوایران؛ ارزیابی بازار در حالی از رشد قیمت خودرو حکایت دارد که بازارهای سرمایه‌ای امروز شکل و شمایلی کاهشی به خود گرفته بودند، اما بازار خودرو معادلات را به هم زد و رشد قیمت را تجربه کرد.

براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S5 پلاس» و «207 پاناراما اتومات» در بازار رشدی 120 میلیونی داشتند و این رشد برای سایر محصولات ایران‌خودرو به 15 تا 27 میلیون رسید.

 رشد قیمت خودرو در حالی در بازار امروز رقم خورده که خریداران در انتظار آغاز مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو هستند و با این شرایط بازار باید روند کاهشی پیدا می کرد، اما ظاهرا تغییر پی‌ در پی زمان این مرحله از پیش فروش موجب شده تا اثر این عامل در بازار کمرنگ شود و با وجود نبود مشتری بازار شکل کاهشی به خود گیرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 617 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به 18 اردیبهشت مال رشد 15 میلیون تومانی را تجربه کرد. «هایما S5پلاس» هم در بازار یک میلیارد و 530 میلیون تومان قیمت گذاری‌ شد و رشدی 120 میلیونی داشت. این خودرو در هفته‌های اخیر به دفعات ریزش قیمت داشت و شکل و شمایل آن کاهشی بود، اما امروز این روند تغییر کرد و ما شاهد رشد قیمت عجیب این خودرو در بازار بودیم.

«رانا پلاس» هم در بازار امروز 584 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشد 22 میلیونی در بازار داشت. از سوی دیگر  «دناپلاس» هم در بازار امروز 712 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشد 20 میلیونی را ثبت کرد.

«دنا پلاس توربو اتومات» هم با رشد 27 میلیونی در بازار 712 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» مجدد به کانال یک میلیاردی‌ها بازگشت و با رشد 120 میلیون تومانی قیمت آن به یک میلیارد و 70 میلیون رسید.

اکو 23 ایران