به گزارش اکو ایران، وزارت صمت طی اطلاعیه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) را به عنوان متولی ستاد نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده کشور اعلام کرد.

این اتفاق در راستای ابلاغ قانون اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو افتاده است. مدیران صمت ترجیح دادند مسوولیت راهبری و اقدامات اجرایی اسقاط خودرو را به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران محول کنند تا گره ای از موضوع خودروهای اسقاطی باز شود.

ایدرو نیز بعد از دریافت ابلاغیه وزارت صمت بیکار ننشست و طی حکمی «مهران سالاریه» را به سمت رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منصوب کرد.

این مدیر جدید ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در کارنامه خود مدیریت امور تاکسی‌ها در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، مجری خودروهای فرسوده ستاد حمل ونقل و سوخت و مدیریت طرح گسترش نیروگاه های مقیاس کوچک در ستاد تحول وزارت صنایع و معادن را دارد.

بنابراین می توان گفت خودروهای فرسوده یک شبه صاحب پیدا کردند و این امید وجود دارد تا دولت سیزدهم بتواند برای از رده خارج کردن 10 میلیون دستگاه خودروی اسقاطی مسیری پیدا کند.  

اسقاط خودروهای فرسوده می تواند کمک بزرگی به حل چالش آلودگی بخصوص در شهر بزرگ کند.

باید منتظر ماند و دید متولی جدید خودروهای فرسوده در اولین گام چه اقدام عملیاتی برای خروج خودروهای اسقاطی در دستورکار قرار می دهد.