به گزارش اکو ایران : مدیرعامل خودروسازی سایپا از برنامه این شرکت برای عرضه وانت نیسان محصول زامیاد خبر داد. آن طور که محمدعلی تیموری گفت قرار است زامیاد 24 به عنوان سفیر صنعت خودرو در بازار خودروی کنیا حاضر شود.

اما نکته قابل توجه در ارتباط با صادرات خودرو به کنیا برنامه دولت برای نظیم بازار گوشت است. براساس اعلام مدیرعامل خودروسازی سایپا با توجه به موانع موجود در مسیر نقل و انتقال پول برنامه ریزی شد تا میان کنیا و ایران تهاتر صورت بگیرد.

تیموری در تشریح این برنامه تهاتری گفت در مقابل صادرات وانت نیسان به کنیا از این کشور آفریقایی گوشت قرمز وارد خواهد شد.

این مدیر خودرویی معتقد است این شیوه تهاتری می تواند زمینه برای تنظیم بازار گوشت فراهم کند.

بنابراین خودروسازی سایپا برای دریافت مطالبات خود بابت صادرات زامیاد 24 به کشور کنیا با وزارت جهاد کشاورزی حساب و کتاب می کند. مدیرعامل خودروسازی سایپا در این باره گفت ارز مورد نیاز خود برای واردات اجزا و قطعات را طی قراردادی از وزارت جهاد کشاورزی دریافت خواهیم کرد.

تیموری پیش بینی کرد با صادرات 500 دستگاه وانت نیسان به کنیا میزانی گوشتی وارد کشور شود که تنظیم بازار این کالای پروتئینی را رقم بزند.

تحریم های اقتصادی و سخت شدن مراودات پولی با فضای بین المللی کار را به جایی رسانده که سیاست گذار کلان برای تامین کالاهای اساسی باید راههای سخت و پیچیده ای مانند واردات گوشت در قبال صادرات خودرو را در دستورکار قرار دهد. این مسیرها می تواند تاصیر مُسکن واری داشته باشد اما نمی توان به چشم راه حل نهایی به آنها نگاه کرد. پیش بینی می شود خودروسازی سایپا چنانچه زامیاد 24 را به کنیا صادر کند برای دریافت مطالبات خود از ناحیه این تهاتر با وزارت جهاد کشاورزی به مشکل بخورد.