به گزارش اکو ایران، نماینده ولی فقیه استان سمنان گفت وضعیت آشفته بازار و کیفیت خودرو نیازمند ساماندهی اساسی است.

مرتضی مطیعی در جریان دیدار با وزیر صمت دولت سیزدهم اعتراض خود را نسسبت به وضعیت حاکم بر بازار خودرو به گوش این عضو هیات دولت رساند.

عباس علی آبادی که برای افتتاح چند طرح به استان سمنان سفر کرده بود به دیدار نماینده ولی فقیه نیز رفت.

نماینده ولی فقیه در ضمن این دیدار از وزیر صمت خواست تا با برنامه ریزی بلند مدت برای رفع چالش های اساسی که در مسیر بازار و کیفیت خودرو قرار دارد، فکری کند.

 علی‌آبادی نیز در دیدار گفت انتظار مردم در مورد بازار خودرو انتظار به حقی است، اما همه مشکلات خودرو متوجه خودروساز نیست.

تولید و عرضه خودرو در دولت سیزدهم با اتخاذ سیاست های متنوعی روبرو شده اما بر رغم تنوع در سیاست گذاری تا کنون دولت سیزدهم نتوانسته اسب سرکش خودرو را رام کند. این اتفاق سبب شده تا متقاضیان خودرو چندان از عملکرد دولت در حوزه خودرو راضی نباشند و تلاش کنند تا این نارضایتی را به هر نحو ممکن به گوش دولت برسانند.

استان سمنان یکی از استان های خودرویی کشور است و خودروسازی فردا خط تولید خود را در این استان برپا کرده است. خودروسازی فردا ابتدا با مونتاژ پژو پارس برای ایران خودرو کار خود را آغاز کرد اما با توجه به اینکه این شرکت از مدیریت خصوصی بهره می برد، در ادامه با مونتاژی برخی محصولات خودروسازی دانگ فنگ چین که با نام های تجاری فردا T5، فردا SX5 در بازار خودرو حاضر هستند خود را به عنوان یک شرکت خودروساز خصوصی به بازار معرفی کرد.