به گزارش اکوایران؛ فعالان بازار خودرو معتقدند در روزهای اخیر این بازار بیش از همه با اخبار سیاسی تغییر مسیر می‌دهد و هجمه اخبار سیاسی این روزها موجب شده تا شاهد آرامش در بازار خودور باشیم.

علاوه بر بازار خودرو در روزهای اخیر نرخ دلار هم نوسان اندک داشته و در بیشتر روزها نرخ آن ثابت بوده که این عامل نیز بر قیمت خودرو اثرگذار بوده است.

دراین خصوص می‌توان به اخبار مختلف سیاسی از سفر ابراهیم رییسی به آمریکا و دیدار وی با نخست وزیر ژاپن گرفته تا آزاد شدن بخشی از منابع مالی ایران و پیوستن ایران بریکس اشاره کرد. اخباری که موجب شد تا بازار‌های مالی ایران تحت تاثیر هجمه اخبار مختلف سیاسی قرار گیرند و با این شرایط شاهد بلاتکلیفی و سردرگمی در این بازارها باشیم. سردرگمی که موجب شده تا در یک هفته اخیر در کنار نوسان اندک نرخ دلار بازار خودرو هم بیش از همه ثبات داشته باشد.   

براساس ارزیابی بازار امروز پرطرفدارهای ایران‌خودر بیش از همه طعم ثبات را چشیدند و با این شرایط تنها «هایما S5 پلاس» و پژو «207 پاناروما اتومات» در بازار افت قیمت داشتند. رصد بازار نشان می‌دهد امروز «هایما S5 پلاس» بافت 5 میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شد و پژو «207 پاناروما اتومات» هم کاهشی 3 میلیونی داشت.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز اکثر پرطرفدارهای ایران خودرو تغییر قیمت نداشتند با این شرایط «سمند سورن پلاس» در بازار 575 میلیون تومانی شد. اما «هایما S5 پلاس» امروز کاهشی 5 میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به یک میلیارد و 195 میلیون تومان رسید. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد دربازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» هم در بازار 490 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. خانواده دنا هم امروز تغییر قیمت نداشتند بطوریکه «دناپلاس» 630 میلیون تومان قیمت خورد و و «دنا پلاس توربو اتومات» هم بدون تغییر در بازار 820 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» با افت 3 میلیونی در بازار 812  میلیون قیمت خورد.

اکو ایران 29