به گزارش اکو ایران، خودروهای لوکسی که به دلایل مختلف امکان ترخیص از گمرک را پیدا نکرده بودند با دریافت پلاک ملی، فروخته خواهند شد.

آن طور که ریس سازمان فروش و جمع آوری اموال تملیکی گفت قرار است در جدیدترین دور عرضه خودروهای لاکچری دپو شده در گمرک، پورشه هایی که در گمرک نوشهر زمینگیر هستند با برگزاری مزایده بفروش برسند.

عبدالمجید اجتهادی با اشاره به برنامه ریزی برای زمان برگزاری مزاید گفت : مزایده فروش پورشه های مانده در گمرک طی دو ماه آینده نهایی می شود.

بررسی ها نشان می دهد خودروهای پورشه ای که در گمرک نوشهر زمینگیر شدند حدود 10 سال پیش وارد شده اما به دلیل وجود موانع قانونی گوناگون امکان ترخیص پیدا نکرده و توقیف شدند.

براساس اعلام رییس سازمان فروش و جمع آوری اموال تملیکی آزادی پورشه های در حصر مانده به دلیل ظرفیتی است که دولت سیزدهم در قانون بودجه سال 1402 ایجاد کرده است.

این ظرفیت قانونی این امکان را فراهم کرده که خودروهای لاکچری مانده در گمرک با دریافت پلاک ملی بعد از 10 سال در جاده ها و خیابان های کشور تردد کنند.

اجتهادی درباره دلایل توقیف این خودروها در گمرک نوشهر گفت این خودروها نه قاچاق هستند نه متروکه بلکه  این پورشه ها تاکنون با دستور قضایی به دلایل مشکلات مالیاتی، حجم بیش از 2500 سی‌سی و عدم ثبت سفارش توقیف شده بودند که در گذشته ظرفیتی در قانون برای تعیین  تکلیف آنها وجود نداشت،  اما این ظرفیت قانونی ایجاد شده و طی 2 ماه آینده به مزایده گذاشته خواهند شد.

هر چند تعداد خودروهای لاکچری مانده در گمرک های سراسر کشور در مقابل نیاز بازار چندان به چشم نمی آید و بخش قابل توجهی از آنها نیز یا ترخیص شده یا در شرف ترخیص هستند اما فرموش نکنیم این اقدام سیاست گذار، سیگنال مثبتی به بازار مخابره می کند. دولت در عمل نشان می دهد به دنبال مدیریت بازار خودرو با اهرم های در اختیار خود است. اگر این دست اقدام ها با واردات خودرو همراه شود می توان امیدوار بود بازار خود بعد حدود پنج سال روند مناسبی به خود بگیرد.