به گزارش اکو ایران، تارا با پشت سر گذاشتن رانا و هایما توانسته جایگاه چهارم را در جدول تولید ایران خودرو تا پایان مرداد 1402 به خود اختصاص دهد.

اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد این محصول ایران خودرو تا پایان دومین ماه از فصل تابستان در مجموع بیش از 16 هزار دستگاه تولید شد. این میزان تولید در مقایسه با تولید تارا در همین بازه زمانی از رشد حدود 203 درصدی حکایت دارد. آبی های جاده مخصوص تا پایان مرداد 1401 در مجموع حدود پنج هزار و 300 دستگاه تولید کردند.

اما سهم تارا از تولید کل در خطوط ایران خودرو حدود 7.7 درصد بوده است. بررسی سهم تارا از فروش کل ایران خودرو نیز نشان می دهد این خودرو توانسته سهمی حول و حوش 7 درصد را از فروش کل تا پایان مرداد 1402 به خود اختصاص دهد.

تارا از سال 1400 به سبد محصولاتی ایران خودرو اضافه شد و عنوان اولین محصولی که بعد از بازگشت تحریم ها توسط مدیران ایران خودرو طراحی و به تولید انبوه رسید را یدک می کشد.

بررسی وضعیت فروش تارا تا پایان پنجمین ماه از سال جاری نشان می دهد، همانند تولید، جایگاه چهارم فروش را نیز در میان محصولاتی که اطلاعات فروشش در سیت کدال منتشر شده، به خود اختصاص داده است.

هایما و رانا در جدول فروش نیز جایگاه های بعد از تارا به در اختیار دارند.

به نظر می رسد مدیران ایران خودرو قصد دارند با افزایش تیراژ تارا، تولید برخی محصولات خود مانند اعضای خانواده پژو و همچنین رانا را متوقف کند.

دلیل این جایگزینی را می توان در زیان تولید محصولات ایران خودرو و تلاش برای جبران زیان از سوی مدیران ایران خودرو جست و جو کرد.