به گزارش اکو ایران، حضور در دور جدید فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه یک شرط برای متقاضیان دارد. خریداران خودرو که علاقه دارند خودرو به قیمت کارخانه خریداری کنند برای حضور در سامانه باید پیش تر با افتتاح حساب وکالتی نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر خود اقدام کرده باشند اما موعد تحویل آنها برای سال آینده تعیین شده باشد. تنها این دسته از متقاضیان می توانند از امروز (20 شهریور 1402) تا 23 شهریور با ورود به سامانه نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر و جایگزینی با محصول پیشین خود اقدام کنند.

البته دایره انتخاب متقاضیان محدود شده است. در دور دوم فروش از مسیر سامانه یکپارچه چهار خودروساز سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور حضور داشتند اما اکنون تنها محصولات کرمان موتور و مدیران خودرو در دسترس مقضیان قرار دارد.

کرمان موتوری ها بار دیگر جک S3، جک S5، جک J4 و کی ام سی K7 را در دسترس متقاضیان قرار دادند.

مدیران خودرویی ها نیز پنج محصول خود یعنی فونیکس FX پریمیوم، تیگو 7 پرو، X55 pro، X22 pro (دنده ای) و آریزو 6 پرو را پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار داده است.

چنانچه ظرفیت این دور از فروش با متقاضیانی که پیش تر موعد تحویل محصول انتخابی اولشان سال 1403 تعیین شده بود، بار دیگر این شانس به متقاضیانی که در دور اول امکان انتخاب خودرو نداشتند داده می شود تا محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

با توجه به کاهش فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار محصولات مونتاژی به نظر می رسد متقاضیان انگیزه لازم برای حضور در این دور از فروش سامانه یکپارچه را نداشته باشند.