به گزارش اکوایران و به نقل از موتوروان در نیمه سوم سال 2023 خودروسازان 45 خودرو جدید معرفی کرده اند. اگر این بازه زمانی را به 6 ماه افزایش دهیم این تعداد به 90 مدل جدید می‌رسد. 

مقایسه این آمار نسبت به سال گذشته میلادی نشان می‌دهد که خودروسازان به طور محسوسی تمرکز بیشتری روی معرفی مدل‌های جدید داشته اند. 

motor1-numbers-new-car-launches (2)

این تکاپو دو دلیل دارد. اول اینکه خریداران نسبت به خرید خودرو تمایل کمتری نسبت به گذشته دارند و این مدل‌های جدید سعی دارند اشتیاق خریداران برای ارتقا خودروهای فعلی‌شان را افزایش دهند. دومین دلیل هم این است که خودروسازان با کاهش هزینه و افزایش قیمت توانستند سود بیشتری نسبت به سال گذشته کسب کنند و حالا با دست بازتری برای تحقیق و توسعه محصولات جدید هزینه می‌کنند.

نکته قابل توجه این است که بیش از نیمی از این خودروهای جدید توسط کمپانی‌های بیش فعال چینی معرفی شده اند. عمده این محصولات برقی هستند اما هنوز معدود خودروهای احتراق داخلی نیز در این لیست به چشم می‌خورند. 

motor1-numbers-new-car-launches

هیوندای و کیا ببه تنهایی 4 خودرو جدید رمعرفی کرده اند. بیش از هر گروه خودروسازی دیگری 20 سال پیش اگر می‌گفتید که هیوندای و کیا رقیب اصلی تویوتا و هوندا می‌شوند به شما می‌خندیدند. اما حالا این دو برند کنار غول‌های ژاپنی ایستاده اند و هر روز این فاصله کم می‌کنند. خودروسازان چین هم در همین مسیر قرار دارند. البته با یک تفاوت بزرگ. چینی ها با سرعت نور در حال رشد هستند.

اروپایی ها صاحب 11 خودرو از این 45 مدل جدید هستند. 5 خودرو توسط مهندسین آلمانی، دو خودرو توسط فرانسوی‌ها و سه خودرو توسط ساکنین بریتانیا معرفی شده است. نکته عجیب این است که سهم ایتالیا تنها یک خودرو است.

اما نگران کننده ترین وضعیت برای آمریکایی هاست. سهم ابرخودروسازان آمریکایی تنها دو مدل جدید است.

motor1-numbers-new-car-launches (1)