به گزارش اکو ایران، مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: مالکان خودرو‌های لوکس تا پایان بهمن برای پرداخت مالیات مهلت دارند.

شاهین مستوفی گفت: بر اساس قانون میبایست، دارندگان خودروهای لوکسی که قیمت خودروی آنها حدود 3 میلیارد تومان است باید نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند.

آن طور که این مدیر سازمان امور ملیاتی می گوید در سال 1402 با دریافت اطلاعات بالغ بر 151 هزار خودرو از طریق ناجا، بالغ بر 2 هزار و 800 میلیارد تومان مالیات از مالکین خودرو‌های لوکس و گرانقیمت مطالبه کرد.

مستوفی گفت: به مالکان خودرو لوکس و گرانقیمتی که مالیاتشان را پرداخت نکرده اند، اعلام کرده ایم که در صورت عدم پرداخت، با محدودیت‌هایی در نقل و انتقال موجه می‌شوند.

مستوفی گفت دریافت 800 میلیارد تومان مالیات از مالکان 67 هزار خودرو لوکس در سال گذشته اتفاق افتاد.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی تاکید کرد درسال 1400 قانون چند خودوریی وجود داشت، اما در قانون بودجه 1041 و همچنین بودجه 1402، مالیات هر خودرو به صورت مجزا بررسی می‌شود.

وی همچنین گفت: مالکان خورد‌های لوکس تا بهمن امسال فرصت پرداخت مالیاتشان را دارند و بعد از پایان این مهلت قانونی، برگه مطالبه بصورت پیامکی والکترونیکی صادر و ابلاغ می‌شود.

بحث دریافت مالیات از دارندگان خودروهای لوکس ذیل قانون مالیات از عایدی سرمایه مصوب مجلس در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.

این اتفاق در حالی رقم خورد که پیش تر خبری از دریافت مالیات از دارندگان خودروهای لوکس نبود اما به نظر می رسد سازمان امور مالیاتی با پیدا کردن راه های فرار مالیاتی تا امکان عرصه را برای مالکان خودروهای لوکس که مالیات به آنها تعلق می گیرد، تنگ کرده و دارندگان این خودروها چاره ای ندارند تا نسبت به پرداخت مالیات مقرر خود اقدام کنند یا اینکه تبعات عدم پرداخت مالیات را بپذیرند.