به گزارش اکو ایران، ایران خودرویی ها تحویل خودروی تارا با گیربکس دستی (تارا V1) با اولویت تحویل در زمستان 1402 را تعیین تکلیف کردند. تارا با گیربکس دستی (تارا V1) در دور اول فروش از مسیر سامانه یکپارچه در دسترس متقاضیان قرار گرفته بود.

براساس اعلام این خودروساز متقاضیان تارا با گیربکس دستی (تارا V1) می توانند به جای این خودرو تارا با گیربکس دستی پلاس (تارا V1 P) را به عنوان خودروی جایگزین انتخاب کنند. چنانچه متقاضیان تارا با گیربکس دستی (تارا V1) همچنان اصرار دارند تا خودروی انتخابی خود را تحویل بگیرند و قصد شرکت در طرح جایگزین اعلامی از سوی آبی های جاده مخصوص ندارند، باید منتظر اطلاعیه های بعدی این خودروسازدر مورد نحوی تحویل خودروی تارا با گیربکس دستی (تارا V1) بمانند.  

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص چندی پیش در اطلاعیه ای اعلام کرد خریداران تارا با گیربکس دستی (تارا  V1) با اولویت تحویل زمستان امسال برای واریز وجه اقدام کنند. ایران خودرویی ها در این اطلاعیه به ثبت نام کنندگان تارا با گیربکس دستی (تارا V1) اعلام کردند خودروی تارا با گیربکس دستی پلاس ( تارا V1 P) از سوی این خودروساز جایگزین شده است. این تغییر خودرو برای متقاضیان حدود 200 میلیون تومان هزینه اضافه دارد.

خلاف قیمت تارا با گیربکس دستی (تارا V1) با تارا با گیربکس دستی پلاس (تارا V1 P) سبب نارضایتی ثبت نام کنندگان برای تارا با گیربکس دستی (تارا V1) شد. خریداران این خودرو می گویند خودروی جایگزین، نسبت به خودروی انتخابی آنها حدود 200 میلیون تومان گران تر است،‌ لذا با توجه به اینکه حدود 7 ماه است که در انتظار تحویل خودروی انتخابی خود هستند، امکان تامین وجه اضافه برای خرید خودروی جایگزین را ندارند بنابراین از مسئولان این شرکت خودروساز خواسته‌اند‌ شرایطی فراهم شود که متقاضیان تارا با گیربکس دستی (تارا V1) همان خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند.  

ایران خودرویی ها نیز در اطلاعیه جدید خود به متقاضیان خرید تارا با گیرکس دستی (تارا V1)  اعلام کردنددر صورتی که قصد داشته باشند خودروی مورد نظر خود را با خودروی جایگزین اعلام شده (تارا با گیربکس دستی پلاس)  تعویض کنند این امکان را خواهند داشت تا خودروی جایگزین شده را ظرف دو هفته تحویل بگیرند.

آبی های جاده مخصوص همچنین به آن دسته از متقاضیانی که اصرار به تحویل گرفتن تارا با گیربکس دستی (تارا V1) را دارند اطلاع داده اند که باید منظر اطلاعیه های بعدی این شرکت خودروساز باشند.

البته ایران خودرویی ها مشخص نکرده اند که فراخوان بعدی در خصوص تحویل تارا با گیربکس دستی (تارا V1)  چه زمانی منتشر خواهد شد.

عدم اعلام قطعی از سوی آبی های جاده مخصوص در خصوص زمان انتشار اطلاعیه جدید در خصوص نحوی تحویل تارا با گیربکس دستی (تارا V1) منجر به سرگردانی متقاضیلان خرید این خودرو شده است.

این شیوه برخورد ایران خودرویی ها در عرضه محصولات نشان می دهد شرکت های خودروساز تا چه حد اسیر سیاست قیمت گذاری دستوری هستند و برای فرار از آن دیواری کوتاه تر از دیوار مشتریان خود پیدا نمی کنند. البته شرکت های خودروساز فراموش نکنند این رفتار به نارضایتی خریداران دام می زند. بهتر است سیاست گذار خودرویی هر چه زودتر تغییرات گسترده ای در شیوه سیاست گذاری خود داده و بیش از این خودروساز و مصرف کننده را رو در روی هم قرار ندهد.