به گزارش اکوایران؛ نوسانی شدن قیمت ایران‌خودرویی‌ها در بازار امروز در حالی رقم خودرو که بازار خودرو هفته جاری را با رشد آغاز کرده بودند، اما امروز تغییر مسیر داد و با این شرایط شاهد کاهش قیمت در میان محصولات ایران خودرو بودیم.

به گفته فعالان بازار خودرو باز شدن سامانه یکپارچه خودروهای داخلی از روز گذشته و خبر ورود محصولات ایران خودرو و سایپا به این سایت در روزهای آینده یکی از علت‌های کاهش قیمت در بازار خودرو محسوب می‌شود. از سوی دیگر امروز اعلام شد متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده می توانند تا چهارشنبه به سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مراجعه و نسبت به انتخاب خودرو اقدام کنند، دو خبری که توانست سمت و سوی بازار خودرو را تغییر دهد.

از سوی دیگر امروز دلار هم در بازار تغییر قیمت نداشت که این امر هم بر آرامش بازار اثرگذار بوده است.

بررسی بازار نشان می‌دهد در میان محصولات ایران‌ خودرو خانواده دنا ثبات داشتند و «هایماS8»، «تارا اتوماتV2» و «پژو 206 دنده‌ای» در بازار کاهش قیمت را تجربه کردند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8» ، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس ارزیابی بازار امروز «پژو 206 دنده‌ای» با افت یک میلیونی در بازار 485 میلیون تومان قیمت خورد. «هایما S8 پلاس» هم امروز خلاف دو روز گذشته افت 5 میلیونی داشت و قیمت آن یک میلیارد و 665 میلیون تومان شد.  

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2» هم با افت 4 میلیونی در بازار 760 میلیون تومان قیمت خورد. خانواده دنا هم امروز تغییر قیمت نداشتند و با این شرایط «دنا پلاس 6 دنده توربو» 742 میلیونی شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم 804 میلیون تومان قیمت‌ خورد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار بدون تغییر  615 میلیون تومانی ماند.

اکوووو13