به گزارش اکو ایران، رییس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد ایران خودرو برای تداوم تولید پژو پارس یک راه بیشتر ندارد و آن اخذ استانداردهای 85 گانه برای این محصول است.

مهدی اسلام پناه با اشاره نامه ای که ایران خودرویی ها به سازمان ملی استاندارد نوشت گفت این خودروساز برای تداوم تولید پژو پارس نامه ای به سازمان ملی استاندارد نوشته اما قانون با نامه نگاری تغییر نمی کند این خودروساز یا باید مجوزهای لازم را از سازمان ملی استاندارد اخذ کند یا اینکه در موعد مقرر تولید پژو پارس را متوقف کند.

پیش تر رییس سازمان ملی استاندارد اعلام کرده بود چنانچه ایران خودرویی ها مجوز های استانداردی 85 گانه را برای پژو پارس اخذ نکنند تنها تا نیمه اسفند امکان تولید پژو پارس را دارند.

انتشار این خبر را می توان جدی ترین اظهارنظر یک مقام مسئول درباره توقف تولید پژو پارس دانست. این خبر برای متقاضیان این خودروی پُرطرفدار گران بود زیرا آنها تصور می کردند با توجه به تعهدات ایران خودرو نسبت به پژو پارس همچنان تولید این خودرو در دستور کار ایران خودرویی ها قرار خواهد داشت.

اسلام پناه تاکید کرد سازمان ملی استاندارد از سال گذشته به ایران خودرو درباره نیاز به اخذ مجوزهای لازم برای باری ادامه تولید پژو پارس هشدار داده بود اما مدیران ایران خودرو بی تفاوت از کنار اخطارهای سازمان ملی استاندارد گذشتند و نسبت بفروش این خودرو در سامانه یکپارچه اقدام کردند.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت ایران خودرو حدود چهار ماه پیش به سازمان ملی استاندارد نامه نوشت و اعلام کرد علاقه ای به حفظ پژو پارس در سبد محصولاتی خود ندارد. اما حالا که ثبت نام کنندگان این خودرو را در مقابل خود می بیند به دنبال این است تا سازمان ملی استاندارد را مسبب توقف تولید پژو پارس و عمل نشدن به تعهدات خود در قبال ثبت نام کنندگان پژو پارس، نشان دهد.

ایران خودرویی ها تا کنون موضعی درباره اظهارات رییس سازمان ملی استاندارد نگرفته اند. اما به نظر می رسد با توجه به تاکیداسلام پناه می توان این طور تحلیل کرد رییس سازمان ملس استاندارد آب پاکی را روی دست متقاضیان این خودرو ریخته است.

بنابراین توقف تولید پژو پارس در نیمه اسفند سال جاری بیش از پیش محتمل به نظر می رسد.

این خبر می تواند تاثیر منفی روی قیمت بازاری پژو پارس گذاشته و محرکی شود تا قیمت این خودرو در بازار صعودی شود.