به گزارش اکو ایران، پژو پارس با معمولی با موتور XU7P (پژو پارس سال) و پژو پارس ELX با موتور XU7P (پژو پارس ELX سال) را برای بخش اول متقاضیان زمستان ۱۴۰۲ فاکتور می کند.

براساس اعلام آبی های جاده مخصوص پژو پارس سال با قیمتی حدود ۲۹۴ میلیون تومان و پژو پارس ELX سال نیز با قیمتی نزدیک به ۳۳۴ میلیون تومان برای ثبت نام کنندگان این خودرو که پیش تر از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو برای در اختیار گرفتن این خودرو اقدام کرده بودند، فاکتور می شود.

این اولین عرضه دو عضو خانواده پژو پارس بعد از اخبار مربوط با توقف تولید این خودرو در پایان سال جاری است.

بازار خودرو بعد از اظهارات رییس سازمان ملی استاندارد ایران درباره نداشتن مجوز تولبد پژو پارس بعد از ۱۵ اسفند امسال از توقف تکلید این خودرو خبر داد.

اما حالا که لیران خودرو عمل به تعهدات خود درباره پژو پارس را از سر گرفته بازار خودرو نیز از این اتفاق خوشحال شده است.

متقاضیانی که برای دو عضو خانواده پژو پارس در دور اول فروش از مسیر سامانه یکپارچه فروش نام نویسی کردند و اولویت آنها زمستان ۱۴۰۲ اعلام شده در صورت دریافت پیامک مشمول این طرح فروش قرار گرفتند.

این متقاضیان می توانند تا ۲۸ بهمن امسال نسبت به تکمیل وجه و نهایی کردن پروسه خرید خود اقدام کنند.

ایران خودرویی ها تعهد داده اند که پژو پارس های یاد شده را بعد از طی مراحل ثبت نام و واریز وجه در ۹۰ روز کاری به مشتریان واجد شرایط واگذار کنند.

ایران خودرویی ها در رنگ پژو پارسی های مشمول این طرح فروش فوری به نوعی خِست به خرج داده و تنها دو عضو خانواده پژو را با رنگ سفید در دسترس متقاضیان قرار دادند.

نکته قابل توجه در مورد فروش دوباره پژو پارس این است که اظهارات معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت خیلی زود عملیاتی شد و این نوید را به متقاضیان دیگر پژو پارس داد که خودروی آنها نیز در زمان مقرر تحویلشان می شود.

منوچهر منطقی گفته بود پژو پارس سال آینده نیز با کسب مجوز از سازمان استاندارد در سبد محصولاتی ایران خودرویی ها قرار دارد.

این اظهارات و همچنین نشانه عملی آن یعنی از سر گیری واگذاری پژو پارس تا حدی خیال متقاضیان این خودرو را راحت کرد.

البته احتمال کمی هم وجود دارد که دریافت مجوز استاندارد برای پژو پارس با توجه به حساسیت های سازمان ملی استاندارد به چالش خورد و مدیران ایران خودرو بار دیگر قصد فرستادن این خوروی پُرطرفدار به موزه را در سر بپرورانند.

هر چه هست تا اینجای که خبر واگذاری دوباره پژو پارس این پتانسیل را دارد تا بازار این خودرو را تا حدی آرام کرده و اگر شاهد نزولی شدن قیمت های بازاری این خودرو نیستم، دست کم جلوی صعود نمودار قیمتی پژو پارس در بازار  سد شود.۰