به گزارش اکو ایران، اطلاعات منتشر شده نشان می دهد دولت توانسته از مسیر نقل و انتقال و شماره گذاری خودرو تا پایان دی 1402 در مجموع حدود 22 هزار میلیارد تومان درآمد به حساب خود واریز کند.

بررسی درآمدهای خودرویی دولت از دو محل جاده شده گویای این نکته است که سهم درآمد از محل نقل و انتقال خودرو بیش از درآمد از محل شماره گذاری خودرو در بازه زمانی یاد شده، بوده است.

دولت از محل نقل و انتقال خود تا پایان اولین ماه از فصل زمستان در مجموع حدود 11 هزار و 800 میلیارد تومان درآمد به حساب خود واریز کرده است.

این در حالیست که دولت از محل شماره گذاری خودروها درآمدی حول و حوش 10 هزار میلیارد تومانی به دست آورده است.

اما اعداد برآورد شده در بودجه سال جاری حکایت از درآمد نزدیک به 24 هزار میلیارد تومانی از دو ردیف درآمدی مالیات نقل و انتقال خودرو و پلاک کردن محصولات تولیدی شرکت های خودروساز و همچنین خودروهای وارداتی دارد.

به نظر می رسد دولت نه تنها به بتواند درآمد پیش بینی شده خود از محل نقل و انتقال خودرو و همچنین شماره گذاری خودرو را در سال جاری محقق کند که بتوانند درآمد بیشتری نیز ب حساب خود واریز کند.

چنانچه دولت بتواند از پیش بینی خود در کسب درآمد خودرویی از دو مسیر یاد شده سبقت بگیرد می توان گفت دولت رکورد درآمد خودرویی خود را جا به جا کرده است.

آنلاین کردن نقل و انتقال خودرو و همچنین پرداخت مالیات نقل و انتقال پیش از شماره گذاری تاثیر بسزایی در جلوگیری از فرار مالیاتی در زمینه نقل و انتقال خودرو داشته و دولت به راحتی می تواند تاثیر این اتفاق را در صعودی شدن نمودار درآمدی خود از محل نقل و انتفال خودرو به نسبت سال گذشته مشاهده کند.