به گزارش اکو ایران، پیکاپ فوتون با گیربکس اتوماتیک از سوی ایران خودرو به صورت پیش فروش عرضه می شود. متقاضیان باید برای در اختیار گرفتن این خودروی پیکاپ، مبلغ ۹۴۰ میلیون تومان را در قالب پیش پرداخت به حساب این خودروساز واریز کنند و الباقی مبلغ نیز همزمان با ارسال دعوت نامه از سوی متقاضیان به حساب ایران خودرو پرداخت می شود.

این پیش پرداخت حدود ۵۰ درصد قیمت کارخانه ای فعلی فوتون است.

البته ایران خودرویی ها تاکید کرده اند الباقی قیمت خودرو براساس قیمت روز در زمان تحویل محاسبه و از خریداران دریافت می شود.

بازه زمانی در نظر گرفته شده برای واگذاری محصولات حاضر در این طرح فروش هفته پایانی شهریور ۱۴۰۳ تعیین شده است.

قیمت بازاری این خودرو در اسفند ۱۴۰۲ حول و حوش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. بنابراین متقاضیان با شرایط موجود حدود ۶۵۰ میلیون تومان ارزان تر از قیمت بازار به این خودرو دسترسی دارد البته به شرطی که قیمت کارخانه ای تغییر نکند. (این موضوع تا حدی بعید به نظر می رسد)

نکته قابل توجه این است که این طرح فروش برای دارندگان پلاک فعال محدودیتی ایجاد نمی کند و کسانی که در حال حاضر خودروی پلاک شده به نام خودشان دارند نیز می توانند بی دردسر برای خرید پیکاپ فوتون ایران خودرو اقدام کنند.

تنها افرادی که زیر ۱۸ سال سن دارند و همچنین صاحبان امتیاز نمایندگی های ایران خودرو اجازه ندارند نسبت به خرید این خودروی پیکاپ اقدام کنند.

پیکاپ فوتون با گیربکس اتوماتیک تحویل خریداران می شود. این محصول ایران خودرو دیزل با دو رنگ سفید و مشکی در دسترس متقاضیان قرار دارد.

سود مشارکت برای این خودرو سالیانه ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است همچنین سود انصراف ۹ درصدی در این طرح فروش توسط مدیران ایران خودرو دیزل پیش بینی شده است.

بازوی تجاری ساز ایران خودرو قول داده خودروهای عرضه شده را در موعد مقرر تحویل دهد چنانچه در این مورد بدقولی از سوی ایران خودرویی ها سر بزند، جریمه تاخیر پیش  بینی شده یعنی سود مشارکت طرح (۱۲ درصد مبلغ پیش پرداخت سالیانه)بعلاوه یک درصد ماهانه در قالب جرمه تاخیر به مشتریان پرداخت می شود.

این طرح فروش از امروز ساعت ۱۴ آغاز می شود و ایران خودرویی ها آن را تا زمان تکمیل ظرفیت در دسترس متقاضیان قرار می دهند.

این طرح فروش به صورت اینترنتی و از طریق سایت ایران خودرو دیزل برگزار می شود.