به گزارش اکو ایران، سورن پلاس در نیمه دوم 1402 رشد قیمتی حدود 120 میلیون تومان را در کارنامه ثبت کرد. این محصول ایران خودرو در پایان اولین هفته از پاییز سال گذشته با قیمتی حول و حوش 545 میلیون تومان از سوی فروشندگان به بازار عرضه شد. روند صعودی این خودرو ادامه داشت به گونه ای که در هفته منتهی به 24 اسفند 1402 خریداران برای در اختیار گرفتن سورن پلاس مبلغی نزدیک به 665 میلیون تومان پرداخت کنند. رشد 120 میلیون تومانی قیمت سورن پلاس به زبان درصد از رشدی 22 درصدی خبر می دهد.

مطالعه قیمت سورن پلاس در بازه زمانی مهر تا اسفند سال گذشته نشان می دهد این محصول آبی های جاده مخصوص یک بازه زمانی طلایی را برای فروشندگان در کارنامه ثبت کرده است.

سورن پلاس در بازه زمانی 25 آبان تا 12 بهمن سال گذشته حدود 100 میلیون تومان رشد قیمت را تجربه کرد. میانگین افزایش قیمت این محصول ایران خودرو در بازه 77 روزه، روزانه حول و حوش یک میلیون و 300 میلیون تومان بوده است.

سورن پلاس بیشترین قیمتی که در نیمه دوم 1402 تجربه کرد نزدیک به 665 میلیون تومان بود. این قیمت این خودرو در بازه زمانی 17 اسفند تا 24 اسفند در قله 665 میلیون تومانی قرار گرفت و حاضر نشد در سال 1402 از این قله پایین بیاید.

ایران خودرویی ها با ایجاد تغییراتی و قرار دادن موتور XU7P روی این خودرو سورن پلاس  با موتور XU7P را روانه بازار کردند.

آن طور که آبی های جاده مخصوص برنامه ریزی کردند قرار است سورن پلاس با موتور XU7P جانشین پژو پارس شود. این برنامه ریزی نشان می دهد خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص به دنبال این هستند تا تولید و عرضه خانواده سورن را در سال 1403 با جدیت بیشتری ادامه دهند.

پیش بینی می شود سورن پلاس که در حال حاضر با موتور EF7 عرضه می شود به تدریج از تیراژش کاسته شود و سورن پلاس با موتور XU7P جایش را در سبد محصولاتی ایران خودرو پُر کند.

به نظر می رسد با توجه به جایگزینی سورن پلاس با سورن پلاس با موتور XU7P قیمت کارخانه ای این خودرو با افزایش روبرو شود و به دنبال آن نیز رشد کند.

بنابراین افزایش قیمت سورن پلاس در نیمه دوم 1402 در سال جدید توسط سورن پلاس با موتور XU7P ادامه پیدا می کند.

البته بخشی از افزایش قیمت سورن پلاس با موتور XU7P به دلیل ارتقای استانداردهای خودرویی است که سازمان ملی استاندارد به شرکت های خودروساز تکلیف کرده است.

باید منتظر ماند و دید متقاضیان تا چه اندازه ای ایده ایران خودرویی ها را برای ایجاد تغییرات روی سورن پلاس را می پسندند و متقاضیان پژو پارس حاضر هستند سورن پلاس با موتور XU7P را به جای پژو پارس بپذیرند یا نه؟   

سورن پلاس