به گزارش اکو ایران، قیمت گروه پژو در نیمه دوم سال جاری به نسبت نیمه اول به طور میانگین حدود 34 درصد افزایش می یابد.

ایران خودرویی ها در بازه فروردین تا شهریور 1403 به طور میانگین هر دستگاه از محصولات خود با برند پژو را با قیمتی حدود 380 میلیون تومان برای مشتریان فاکتور کردند. اما ایران خودرویی ها پیش بینی کردند در نیمه دوم امسال به طور میانگین هر دستگاه از محصولات خود با برند پژو را حدود 507 میلیون تومان بفروش برساند.

بنابراین شاهد هستیم که خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص قصد دارد تا در نیمه دوم سال جاری قیمت میانگین هر دستگاه پژو را بیش از 127 میلیون تومان افزایش دهد.

به طور معمول افزایش قیمت کارخانه ای محصولات شرکت های خودروساز با فاصله اندک روی قیمت های بازاری نیز اثر گذاشته و نمودار قیمت خودروها در بازار را افزایشی می کند.

بررسی وضعیت بازار خودرو نشان می دهد که بازار خودرو در شرایط فعلی در رکود قرار دارد و داد و ستد چندانی در بازار اتفاق نمی افتد. حال سوال اینجاست که در شرایط رکوردی بازار افزایش قیمت کارخانه ای می تواند مجوزی برای افزایش قیمت بازاری صادر کند؟

برخی از تحلیلگران معتقدند افزایش قیمت کارخانه ای در شرایط فعلی می تواند قیمت خودروها را روی کاغذ افزایشی کند اما این امکان وجود ندارد که چُرت بازار به این راحتی ها پاره شده و شاهد حضور مشتریان به صورت گسترده در بازار باشیم.

اما در نقطه مقابل برخی دیگر از تحلیلگران معتقدند افزایش قیمت کارخانه ای خود می تواند آن دسته از سرمایه گذاران را که پیش تر به قصد سرمایه گذاری و دریافت سود در بازار حاضر بودند را بار دیگر به عرصه می کشاند و آنها وارد بازار خواهند شد. این بخش از متقاضیان این ایده را دارند که با خرید خودروها در شرایط فعلی و چند ماه صبر می توانند خودروهای در اختیار خود را با قیمت بالاتر بفروشند.

باید منتظر ماند و دید در ادامه فرصت باقی مانده تا پایان سال جاری به شرط گران شدن خودرو در مبدا کدام یک پیش بینی های مورد اشاره اتفاق خواهد افتاد و واکنش احتمالی بازار به رشد قیمت محصولات گروه پژو چه خواهد بود؟