رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر آمریکایی‌ها نسبت به پهپادهای ایرانی اقدامی داشته باشند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به این اقدام خصمانه پاسخ خواهند داد.

سرلشکر محمد باقری در خصوص ادعای انهدام یک فروند پهپاد ایرانی توسط نیروهای آمریکایی در کردستان عراق گفت: ایران حق مقابله و انتقام را برای خود محفوظ می‌دانیم.

این مقام نظامی ایرانی تاکید کرد

سرلشکر باقری با تاکید ما تنها با تجریه طلب‌ها در حال برخورد سخت نظامی هستیم و هیچ اقدامی در این مقطع نسبت به آمریکا‌یی‌ها نداریم و آنها بدانند انتقام این حرکت برای نیروهای مسلح ما محفوظ است و به جای خود و مناسب با آن برخورد خواهیم کرد.

به اعتقاد سرلشکر باقری این ادعای آمریکایی‌ها درباره انهدام پهپاد رزمی ایرانی ثابت می‌کند آمریکا با تجزیه طلب‌ها همدست است و در حال همکاری با این گروه‌ها می‌باشند.

همچنین رئیس ستادکل نیروهای مسلح به کشورهای همسایه که آمریکا در آنها پایگاه نظامی دارد توصیه کرد اگر اقدام خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، امنیت ملی و منافع ملی از پایگاه‌های آمریکایی در کشورهای همسایه اتفاق بیفتد حتماً به آن پایگاه‌ها جواب خواهیم داد.

سرلشکر باقری می گوید دوستی کشور ایران با کشورهای همسایه یک رسم و رسومی دارد و اگر این رسم و رسوم رعایت نشود باید انتظار پاسخ منطقی و متقابل ما را داشته باشند.