به گزارش اکوایران، وزرای اتحادیه اروپا نسبت به اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران هشدار دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، برخی از وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران شدند. آن‌ها با تکرار ادعاهای خود در مورد ارسال پهبادهای ایرانی به روسیه مدعی شده‌اند در صورت مداخله آن‌ها در جنگ اوکراین دست به چنین اقدامی خواهند زد. این در حالی است که تهران ارسال این پهپادها به روسیه را تکذیب کرده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا هنگام ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به خبرنگاران مدعی شد: «ما به دنبال شواهد ملموس در مورد مشارکت (ایران در جنگ اوکراین) خواهیم بود و دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین نیز در این گردهمایی شرکت خواهد کرد».

به گفته دو دیپلمات درگیر در آماده سازی مذاکرات میان وزرا، اتحادیه اروپا ممکن است تصمیم بگیرد به سمت اعمال تحریم های جدید علیه ایران بر سر این موضوع حرکت کند، اگرچه هنوز انتظار روشنی از تصمیم جلسه روز دوشنبه انتظار نمی‌رود.

ژپه کوفود، وزیر امور خارجه دانمارک گفت اتحادیه اروپا باید به شدت به حملات هوایی جدید به کی‌یف -که توسط هواپیماهای بدون سرنشین در ساعات شلوغی صبح دوشنبه به ساختمان‌های نزدیک ایستگاه راه‌آهن مرکزی حمله کردند- واکنش نشان دهد.

این اتحادیه در حال حاضر قرار است روز دوشنبه تحریم‌هایی شامل ممنوعیت سفر و بلاک دارایی‌های  15 مقام ایرانی را به علت وقایع اخیر اعمال کند.

فرانسه و آلمان، دو طرف توافق هسته‌ای 2015 با ایران، به صراحت اعلام کرده‌اند که معتقدند تحریم‌های جدید در رابطه با پهپادهای مورد استفاده روسیه ضروری است، چرا که به زعم آن‌ها چنین انتقال‌هایی ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.