به گزارش اکوایران؛  در نشست علنی امروز یکشنبه 8 آبان مجلسیان در روند بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری با افزایش 20 درصدی حقوق نیروهای نظامی و انتظامی موافقت کردند.

خبرگزاری‌های رسمی نوشتند، براساس این پیشنهاد، به ردیف 1 ماده واحده لایحه مذکور عبارت "در اجرای این بند درخصوص نیروهای مسلح تبصره 3 ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری اجرایی می شود" الحاق می شود.

براساس ردیف 1 اصلاح شده ماده واحده این لایحه

- (3000) امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب  مهر 1386  و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب  شهریور سال 1370  و سایر مشمولین جزء (1) بند «الف» تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور (به استثنای مشمولان قانون کار) و معادل ریالی (210) امتیاز برای اعضای هیأت علمی و قضات، با عنوان ترمیم حقوق، به صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آنان درج می شود. مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی می باشد. امتیاز مذکور برای افرادی که پس از تصویب این قانون در دستگاههای موضوع این بند بکارگیری می شوند، نیز اعمال می گردد. در اجرای این بند درخصوص نیروهای مسلح تبصره 3 ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری اجرایی می شود

تبصره: علاوه بر افزایش مندرج در این بند، حداکثر 15 درصد به عنوان "فوق العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد" به حقوق و مزایای مستمر اعضای هیات علمی غیربالینی دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاههای اجرائی،  اضافه می شود.

دستورالعمل مربوطه به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری استخدامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به تصویب شورای حقوق و دستمزد می رسد.